سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۶۱

جلسه: 363 = 61/7/25 - 16 October 1982

 شهادت آیت اللّه عطاءاللّه اشرفی اصفهانی نماینده امام وامام جمعه باختران

 بسم اللّه الرحمن الرحیم. شهادت حضرت آیت اللّه آقای اشرفی اصفهانی را به حضور امام بزرگوار و ملت مسلمان انقلابی مخصوصاً اهالی محترم استانهای باختران و اصفهان از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی تسلیت عرض می‏کنیم و به این مناسبت  دو سه نکته را از تریبون مجلس تذکر می دهیم امیدواریم که برای نسل جوان وکسانی که گوش شنوا داشته باشند، مفید و مؤثر باشد.

 اولاً ضد انقلاب و آنها که بامکتب حیات بخش اسلام آشنا نیستند، بدانند برای اشخاصی همچون آیت اللّه اشرفی این سرنوشت از مطلوبترین ومحبوبترین حالاتی است که ممکن است برای یک انسان پیش بیاید. انسانی که بیش از هفتاد سال از عمرش را باتحصیل علم و اخلاق و تعلیم مردم و خدمت به مردم و مبارزه و مجاهده درمقابل ستم سر کرده باشد، در سن 83 سالگی در محراب عبادت در مقابل چشم دهها هزار مردم، پیکرش قطعه قطعه بشود و به لقاء خداوند برود، این عاقبت محمودی است که نصیب هر کسی نمی‏شود و از لحاظ شخصی این منافقان به جای اینکه ضربه بزنند انسان را به معشوقش می‏رسانند. از لحاظ اثر اجتماعی اگر آنها خیال می‏کنند که با گرفتن فردی مثل آیت اللّه اشرفی ضربه به جامعه می‏زنند بی شک اشتباه فاحشی می‏کنند؛ چون تجربه گذشته این مطلب را بارها ثابت کرده است. من هیچ تردیدی ندارم و آنها هم تردید نکنند که این شخصیت عظیم با آن قیافه نورانی تارتارموهای سفید نورانی این پیرمرد عالم متقی و ربانی که در راه خدا و خدمت به مردم سفید شده می‏تواند ریشه های سرطانی و عنکبوتی این گونه حرکتهای ضد انسانی را دردنیا بسوزاند و هر موی این پیرمرد عالم ربانی می‏تواند یک شیطانی از شیاطین دنیا را وقتی که رنگ خون بگیرد ازمیان بردارد و این ثمره برای هر انسانی که در راه خدا حرکت می‏کند، ثمره بسیار بزرگی است که ما بارها درتاریخ خودمان و همین چند سال تجربه کردیم.

 مطلب دیگری که قابل توجه است این است که این پیرمرد 83 ساله چند روز قبل در عملیات »مسلم بن عقیل« در آن لحظه شروع عملیات با قرائت دعای توسل، با آن حال مخصوص خودشان روحیه‏ای به رزمندگان ما دادند که شاید یکی از عوامل حقد و کینه این ناجوانمردها و انتقام گیری بود و من امیدوارم صدا وسیما آن منظره را یکباردیگر برای مردم پخش کند تا مردم با آن شخصیت بیشتر آشنا بشوند.

 مطلب دیگری که کاملا"روشن است، یکی از اهداف مهم استراتژیک ضد انقلاب و دشمنان اسلام نمازجمعه هااست. این مطلب را ما در شهادت شهدای محراب دیگر و حمله به شهدای زنده - امام جمعه‏های دیگر - دیده‏ایم. خوشبختانه از این اقدام هم اینها اثر معکوس گرفتند. مردم ماخوب متوجه شده‏اند که نماز جمعه امروز به عنوان سمبل وحدت مردم و سمبل حضور مردم در جامعه، بزرگترین پشتوانه انقلاب است و شخصیتهای جهانی در مذاکراتشان با ما همیشه تأکید می کنند تا شما این نماز جمعه را دارید دشمنان شما از شکست شما مأیوسند و امروز این مراکز عظیم اجتماع مردم برای دشمنان ما هم خار است و هم هدف، که خوشبختانه مردم غیور باختران بعد از آن فاجعه به خوبی نشان دادند که این حرکتها اثر معکوس دارد و آن موج عظیم مردم بعد از آن انفجار مخوف آن گونه در صحنه آمدند و نفاق و ضدانقلاب را آن چنان محکوم کردند.

 مطلب قابل توجهی که در اینجا داریم این است که منافقین به محض انجام این عمل، همراه با صدام عملیات مشترکی را آغاز کردند. صدام بلافاصله موج هواپیماهای جنگنده را به مرزهای غربی فرستاد و به دلیل همین عمل، ما اطلاع قبلی صدام را از این حادثه باید مطمئن باشیم، منافقین هم بلافاصله در پاریس اعلام کردند و مسئوولیت این جنایت را به عهده گرفتند. هم برای اظهار قدرت و هم برای این که به طور غیرمستقیم مسئوولیت‏شان را از جنایت بزرگتری که در خیابان ناصرخسرو کرده بودند، نفی کنند. اما این رندی کاری برای مردم ما از پیش خوانده شده؛ نکته ای که اینجا قابل تذکر و توجه است هشداری است که از مجلس شورای اسلامی در درجه اول به مردم فرانسه و در درجه دوم به حزب سوسیالیست فرانسه و سوم به شخص میتران [نخست وزیر فرانسه] می‏دهیم.

 البته من مأیوسم که حزب سوسیالیست یا میتران این تذکر را جدی بگیرند اما امیدوارم که مردم فرانسه توجه کنند. آنها شاهد بودند که به طور رسمی در کشورشان اعلام شد گروهی که رهبرشان تحت حمایت پلیس فرانسه در رفاه و امنیت زندگی می کند و دفتر رسمی در پاریس دارند، مسئوولیت این جنایت را به عهده گرفتند. مردم فرانسه چه می‏اندیشند؟ خیال می‏کنند که این رزمندگان غیور ما این جنایات رافراموش می‏کنند؟ شما مطمئنید که در آینده مردم ما انتقام این خونهای مقدس را از شما نمی‏گیرند؟ ما امروز شما را شریک جرم و جنایت تروریستهای ضد انقلاب می دانیم و شما ثابت کرده اید که مخالفتتان با تروریست دروغ است و ادعا است و فقط آنجائی است که تروریسم علیه خودتان باشد.

 شما امروز مروج تروریسم، مروج هرج و مرج و آنارشیسم در دنیا هستند و ما این حق را برای خودمان محفوظ می‏داریم آنجا که مصلحت ما، مصلحت دنیا و مصلحت مستضعفین ایجاب کند حق خودمان را از شما پس بگیریم. با یک تفاوت بین ما وشما. شما آنقدر گرگید که برای شما کشتن افرادی مثل آیت اللّه اشرفی و یا منفجر کردن مسافرخانه های جنوب شهر تهران و انفجار بمب در نماز جمعه‏ها و راه آهن ها مهم نیست. اما ما اگر روزی در صدد انتقام هم باشیم فقط خائنان و مجرمین را کیفر می کنیم. این تفاوت دست شما را باز گذاشته که دیو صفت عمل کنید ودست ما را بسته که در حدود کیفر یک مجرم عمل بکنیم. به هر حال شما و نظیر شما، آلمان غربی که برادران عزیز دانشجوی ما را از مدرسه‏های آلمان اخراج می‏کند و بعد از پنج ماه زندان و شکنجه ورنج، آنها را به وطنشان بر می‏گرداند، اینها خیال می کنند که ملت ایران به آسانی از این ظلم ها می‏گذرد. به هر حال ما امیدواریم خداوند به ما این صلاحیت را بدهد که از این خونهای بسیار با ارزش که قطراتش به عنوان یک ستون نظامی در خدمت اسلام و مستضعفین است، استفاده مطلوب بکنیم و خداوند به ما هم توفیق بدهد که چنین مرگ سعادتمندی را در پایان عمر محتوم خودمان داشته باشیم. والسلام علیکم و رحمة اللّه ( نمایندگان - اللّه اکبر- اللّه اکبر- اللّه اکبر، خمینی رهبر، مرگ برضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ برشوروی، مرگ برمنافقین) قبل از تذکرات نمایندگان محترم به برادر ارجمندمان حضرت حجة الاسلام آقای واعظی که پدرشان رحلت کرده‏اند این مصیبت را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می‏کنیم.