مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آِت ا... هاشمی رفسنجانی آغاز سفر به استان مازندران مصاحبه کنندگان : خبرنگاران ایرنا، ایسنا، صدا و سیمای مرکز مازندران و شبکه خبر

مصاحبه آِت ا... هاشمی رفسنجانی آغاز سفر به استان مازندران مصاحبه کنندگان : خبرنگاران ایرنا، ایسنا، صدا و سیمای مرکز مازندران و شبکه خبر

  • فرودگاه ساری
  • چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۲

 

اهداف سفر به

استان مازندران

اهداف سفر البرادعی

به تهران

لزوم پذیرش شرایط

ایران توسط آژانس

بین المللی هسته‌ای

È به حضرت‌عالی خیرمقدم عرض می‌کنم. هدف از سفرتان به استان مازندران را بفرمائید.

É بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم، اینجا برنامه‌ای با علما داریم. یک برنامه با نیروهای بسیج و سپاه داریم. برنامه‌ای برای بزرگداشت شهدا داریم و می‌خواهم از چند طرح که مورد علاقه من است، بازدید کنم.

È فردا آقای البرادعی وارد ایران می‌شود، هدف از سفرش به ایران چیست؟ بحث پروتکل الحاقی به چه نتیجه‌ای ختم خواهد شد؟

É فکر می‌کنم در اینجا مدیران ما، ایشان را دعوت کردند که بیایند و بحث کنند. در مورد قطعنامه‌ای که وجود دارد و مسایل آینده پروتکل، امیدواریم بتوانند به نتایج درستی برسند.

È فکر می‌کنید امضای پروتکل الحاقی چه نتایجی را می‌تواند برای ایران داشته باشد؟

É اگر شرایط ما را بپذیرند، می‌تواند حرکت مثبتی باشد برای اینکه هماهنگی و همکاری و از منابع دنیا استفاده کنیم، اگر شرایط ما را نپذیرند، ممکن است مفید نباشد.

È به نظر جناب‌عالی آیا امضای پروتکل الحاقی اگر به این نتیجه ختم شود، بعد از آن دشمنان خارجی ما دست از سر ایران

تبلیغات منفی دشمنان علیه

انقلاب اسلامی

اهداف چشم انداز

20 ساله

برنامه‌ها، باعث ایجاد

نظم در سازندگی و تولید

برمی‌دارند و مسایل دیگر از جمله حقوق بشر را مطرح نمی‌کنند که از این طریق آسیبهایی به ایران برسانند؟

É بالاخره تا زمانی که در ایران مواضع اسلامی و ضد استکباری وجود دارد، از این‌گونه مسایل هم هست. تمام تلاش مدیران ما این است که این برنامه‌ها را خنثی و حل کنند.

È چشم‌انداز بیست ساله توسط مجمع چند روز قبل تصویب شد، در این مورد توضیح بدهید که حول چه محورهایی و بر چه اساسی است؟

É جای قانونی در ایران خالی بود که افق دوردست را در نظر بگیریم و برنامه‌های پنج ساله را در آن افق بنویسیم. مثلا اینکه بیست سال دیگر ایران از لحاظ کشاورزی، صنعت، آموزش و فرهنگی چگونه باشد. آرزوهای خودمان را در حدّ ممکن در فصول متعددی ترسیم کردیم. در حدّی که فکر می‌کردیم قابل وصول است. معنای این چشم‌انداز است. الان سیاستها را می‌نویسیم که این سیاستها بتواند ما را به آن چشم‌انداز برساند. فکر می‌کنم ترکیب این دو به اضافه برنامه‌هایی که خواهد بود، یک نظم ثابتی در سازندگی، تولید و امور رفاهی مردم به‌وجود بیاورد.