مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره طرح ذوب مس خاتون آباد مصاحبه کننده : خبرنگار مرکز صدا و سیمای کرمان

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره طرح ذوب مس خاتون آباد مصاحبه کننده : خبرنگار مرکز صدا و سیمای کرمان

  • هنگام خروج از مس خاتون‌آباد
  • جمعه ۹ شهریور ۱۳۸۰

 

وجود منابع خوب مس در

کشور ایران

ایجاد یکی از بزرگترین

کارخانه‌های مس در

خاتون‌آباد

اهمیت زیاد معدن مس میدوک

Èجناب آقای هاشمی، امروز از پروژه مس خاتون آباد بازدید کردید. بفرمایید نظر شما درباره این پروژه و پروژه‌های وابسته به شرکت صنایع ملّی مس ایران چیست؟

Éخوشبختانه مس در کشور ما از منابع خوبی برخوردار است. ثانیآ این منطقه برای عمران و کار مردم و رونق. اینجا امکانات کمی دارد که بتواند به آن رونق نیاز به کارهایی از این قبیل دارد بدهد. به همین دلیل خاتون‌آباد انتخاب شد. برای اینکه یکی از صنایع مهمّ در اینجا مستقر شود. خوشبختانه این طرح اگر با تأخیر، ولی در حال به ثمر رسیدن است. یکی از بزرگترین کارخانه‌های تصفیه مس در اینجا در حال به ثمر رسیدن است. فکر می‌کنم در آینده از اطراف باید برای اینجا مواد بیاوریم. معدن مس میدوک سرمایه‌ی بزرگی است و باز هم برای رونق منطقه شهر بابک و هم برای تغذیه این واحد اهمیت دارد. من در سفری که به منظور دیگری به کرمان آمده بودم، دیدم فرصتی است که بیایم و ببینیم که به کجا رسید. خوشبختانه آن چه که دیدم، رضایت‌بخش است. امیدواریم در سال آینده هم میدوک و هم خاتون آباد را فعّال ببینیم. سلام مرا به همه‌ی کارگران در صنعت مس- چه در اینجا و چه در سرچشمه و چه در سونگل و هر جای دیگر کار می‌کنند- ابلاغ کنید و بگویید مردم ما به این صنعت متکّی هستند و از مدیران، کارگران، کارمندان و صنعتگران ممنون هستند که این صنعت را رونق ببخشند.

 

تجدید عهد با مردم نوق

از اهدف سفر به کرمان

Èسفری هم به رفسنجان داشتید. در این زمینه صحبت بفرمایید.

Éبیشتر برای دیدن بستگان و مردم آنجا بود. به نوق رفتم و زادگاهم آنجا است و یک مقدار با مردم آنجا تجدید عهد کردیم. در آنجا موزه‌ای تأسیس شده بود و می‌خواستم موزه را ببینم که آیا آن اهداف مورد نظر را تأمین می‌کند؟ خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته است.

Èآیا اهداف شما تأمین شد؟

Éبله، به نظرم مردم هم خوب استقبال کردند و برگی از تاریخ ایران است.

Èتشکر می‌کنم.