مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آِت ا... هاشمی رفسنجانی درباره موزه شهید باهنر مصاحبه کننده : خبرنگار مرکز صدا و سیمای کرمان

مصاحبه آِت ا... هاشمی رفسنجانی درباره موزه شهید باهنر مصاحبه کننده : خبرنگار مرکز صدا و سیمای کرمان

  • : موزه شهید باهنر
  • چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۰

 

بازسازی خانه شهید باهنر

از کارهای خوب

لزوم غنی نمودن موزه

شهید باهنر

گنجینه‌ها نشان دهنده تاریخ

استان، شهر و شخصیتها

Èامروز با حضور حضرت‌عالی شاهد افتتاح گنجینه‌ی شهید دکتر محمدجواد باهنر بودیم. تقاضا می‌کنم نظرتان را در مورد این مجموعه بیان فرمایید.

Éبسم‌الله الرحمن الرحیم. کار با ارزشی انجام دادند. ذوق و هنر و سلیقه به خرج دادند که در محله قدیمی شهر کرمان، خانه‌ی محقّر خانواده شهید باهنر را بازسازی کردند. چاره‌ای هم نداشتند. چون برای این کار می‌بایست بازسازی می‌کردند. البته این دیگر، آن ساختمان قدیمی نیست. منتهی بدون شباهت به آن نیست. راه خوبی برای آن درست کردند و جالب این است که یک سری از آثار دکتر باهنر را در اتاق‌ها گذاشتند که بعضی اسناد را خواندم، برای من تازگی داشت. البته آثار ایشان بیش از اینها است. کم‌کم باید این موزه را غنی کنند. شاید بتوان در همین پارک- موزه و بیرون هم این کار را انجام داد. ولی همین مقدار هم بخشی از تاریخ زندگی ایشان و خانواده‌شان را نشان می‌دهد. بنده تحت تأثیر قرار گرفتم.

Èوجود این‌گونه گنجینه‌ها در کشور چه آثاری را می‌تواند در جامعه به جا بگذارد؟

Éاین گنجینه‌ها تاریخ استان و شهر و شخصیتهای شهر و آموزنده است. فکر می‌کنم هر چه بتوان از اینها درست کرد، مخصوصآ چیزهای کم خرج، برای نسل‌های آینده می‌تواند آموزنده باشد. تاریخ را هم به بهترین شکل حفظ می‌کند و کار خیلی خوبی است.

Èسپاسگزارم.

Éموفق باشید.