مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان یزد

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان یزد

"روایت هاشمی از زرنگی یزدی ها"

  • شنبه ۷ آذر ۱۳۷۱

 

س: سلام علیکم. خیر مقدم می‌گوئیم به شما و بسیار خوشحالیم که شما را در یزد می‌بینیم. خواهش می‌کنم انگیزه این سفر را که مردم یزد مدتها آرزویش را می‌کشیدند بفرمائید.

ج :بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله والسلام علی رسول‌اللّه وآله

سفر به یزد از مدتها پیش جزو آرزوهای ما بود، انگیزه همیشه بوده است. البته کارهای معمولی هم که در این سفرها داریم هم زیارت مردم، هم رسیدگی به اوضاع استان، مذاکره با مسئولان استان، دیدار خانواده‌های ایثارگری است که ما همیشه باید برویم آنها را از نزدیک زیارت کنیم و تشکر بکنیم، مذاکره با علما و با روحانیت اینجا است که خب برای انقلاب و صالحیشان و ارشاداتشان همیشه کارساز بوده، نظرات آنها را بگیریم امکانات استان و نیازهای استان را بررسی می‌کنیم معمولاً کارهای جاری ما در سفرها اینها است. اما در یزد ما بعد از شهادت آیت‌ا... صدوقی نتوانستیم بیائیم بدهکار بودیم به یزد و به روح شریف ایشان که این هم جزو اهداف است.

س: آقای هاشمی می‌دانید یزد تشنه است و کویر آب می‌خواهد در این خصوص می‌خواستم ببینیم که مژده‌تان به مردم یزد در این دیدارتان، اولین دیدارتان در این سمت چه هست؟

ج: خوشبختانه قبلاً روی این مسئله تصمیم گرفته شده، نظام قبول کرده که به نفع کل نظام است که از جاهای دیگر آب برای این استان تشنه و پراستعداد برساند و کار، مقدماتش شروع شده و بنظرم دیگر در تصمیم‌گیریش معطلی نیست، در اجراست الان مسئله که ان‌شاءا... دارد اجرا شروع می‌شود.

س: متشکرم.