مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی آغاز سفر به استان مازندران

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی آغاز سفر به استان مازندران

  • فرودگاه دشت‌ناز ساری
  • شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۷۹

 

شرکت در اجلاس شهدای

مازندران برای عرض

ادب و احترام به شهدا

شهدا بهترین یاران

دفاع مقدس

آشنایی با وضعیت استان

مازنداران از اهداف سفر

تأمین نظرات رهبری

یک تکلیف

È جناب آقای هاشمی در مورد اهداف سفر به استان مازندران توضیحاتی را بیان بفرمائید؟

É این یک سفر کوتاهی است که من برای عرض ادب و احترام به شهدای مازندران، در اجلاس بزرگداشت سرداران شهدای ساری شرکت می‌کنم. چون خودم را وابسته و مدیون اینها می‌دانم. اینها بهترین یاران دفاع مقدّس بودند که با من همکاری کردند. البته توفیقی شد که جلسه‌ای با برادران روحانی استان داشته باشیم و خدمت جناب آقای طبرسی باشیم که برای من شیرین است و از دوستان دوران تحصیل و کار هستند. با مسؤولان استان هم برای اطلاع بیشتر از شرایط استان مذاکراتی خواهیم داشت. سفر کوتاهی خواهد بود.

È با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال امیرمؤمنان علی(ع)، وحدت‌وامنیت‌ملّی‌نامگذاری کردند، برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری چه باید کرد؟

É فکر می‌کنم تکلیف همه‌ی ما است که هر کسی در محدوده‌ی فعالیت خودش نظرات رهبری را تأمین کند و از نورانیت مولا(ع) بهره‌بگیریم. طبعآ وظیفه‌ی دولت و نیروهای در صحنه سنگین‌تر است.

È به نظر شما در دهه‌ی سوم انقلاب چه چالشها و آسیبهایی انقلاب را تهدید می‌کند؟

É همان آسیبهایی که اوّل انقلاب بوده است. فرقی ندارد. ما انقلابی داریم که برای دنیا طلبان مأنوس نیست. می‌خواهیم پیام‌آور رسالت انبیاء

انقلاب اسلامی ایران پیام‌آور

رسالت انبیاء

باشیم و دنیا را از زاویه‌ی دید انبیاء ببینیم. طبیعتآ استکبار که حاکم بر جهان است، می‌خواهد این زاویه را مسدود کند. برای ما چالشهای فعلی نامأنوس نیست. فکر می‌کنیم با ترفندها و جواب آنها آشنا هستیم.

È خیلی سپاسگذارم.

É موفق باشید.