مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان اصفهان

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان اصفهان

  • فرودگاه اصفهان
  • چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۸۵

○جناب آقای هاشمی رفسنجانی! ضمن خوش‌آمدگویی به حضرت‌عالی، بفرمایید در سفر به استان اصفهان چه اهداف و برنامه‌هایی را دنبال می‌کنید؟
● بسم‌الله الرحمن الرحیم، یکی از برنامه‌های ما شرکت در همایش بین‌المللی قرآن و مسایل جهانی است که برای من اهمیت زیادی دارد. از اهداف دیگر آشنا شدن از نزدیک با مسایل استان است که با مسئوولان مذاکره خواهم کرد. برنامه‌ای هم در دانشگاه آزاد نجف‌‌آباد داریم که کتابخانه مهمی ساختند و باید برویم به آنها دست مریزاد بگویم.
○نظر شما درباره موضع‌گیریهای گروه 1+5 در مورد مسایل هسته‌ای ایران چیست؟
● من از مذاکره آنها راضی نیستم. آنها به فکر منافع خودشان هستند و به فکر حل کردن مسایل ما و جهان نیستند. ما باید کار خودمان را خودمان بکنیم.
○انتخابات 24 آذر نزدیک است. نظر شما درباره اهمیت حضور مردم در این انتخابات چیست؟
● این انتخابات بسیار مهم است. انتخابات خبرگان به رهبری  مربوط می‌شود که مرکز سیاست کشور است‌ و مردم باید این‌ انتخابات را جدّی بگیرند. مسئله انتخابات شوراها هم سراسری است. از مرکز تا روستاها همه مردم تحت تأثیر این انتخابات هستند. مسئله انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم سراسری است. در بعضی شهرها انتخابات داریم که باید به آنها توجه کنیم. به علاوه شرایط جهانی ایجاب می‌کند که مردم وفاداری خود را به نظام ثابت کنند.
○خیلی ممنون
● موفق باشید.