اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • سودمندترین سرمایه گذاری هاشمی رفسنجانی برای کشور

سودمندترین سرمایه گذاری هاشمی رفسنجانی برای کشور

  • یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید نمکی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از بهورزان و مراقبان سلامت در وزارت بهداشت افزود: برای جهانیان سوال است، چه شد که ناگهان بیمارستانها در ایران خلوت شد، علت آن چیزی نبود جز توانمندی نظام شبکه بهداشتی و به میدان آمدن نیروهای بسیجی، هلال احمر در طرح عظیم شهید سردار سلیمانی.

نمکی گفت: اگر از من بپرسند، سودمندترین سرمایه گذاری بعد از انقلاب در کشور چه بوده، بدون تردید می گویم ایجاد شبکه بهداشتی و تربیت بهورزان که من در سال ۷۱ در تشکیل و توسعه آن نقش داشتم. آن زمان این شبکه را به رئیس جمهوری وقت جناب آقای هاشمی رفسنجانی معرفی کردیم و ایشان با نگاه بسیار تیزبین و ژرف اندیشی که داشتند گفتند این یکی از بهترین جایگاه های خدمت به مردم در دنیا و منطقه خواهد بود.

وی افزود: با درخواست من، ایشان برای دریافت وام ۶۰۰ میلیون دلاری از بانک جهانی و بعد تعیین روز بهورز موافقت کردند و کلنگ اولین خانه بهداشت را در یکی از روستاهای بم به زمین زدند.

نمکی گفت: همواره معتقدم بهورز گرانبهاترین عنصر نظام سلامت است. اگر بهورز نبود، امروز موفق ترین نظام سلامت در منطقه و جهان نبودیم و پرچم افتخار را برافراشته نمی کردیم.
وی ادامه داد: بدون بهورز و بدون خانه بهداشت چه پوشش ۱۰۰درصدی واکسیناسیون و چه کاهش مرگ و میری ها به یک دهم قبل از انقلاب امکان نداشت. به عنوان یک سرباز کهن نظام سلامت زانو می زنم و دست همه این بهورزان چه آنها که بازنشسته شدند و چه آنها که اکنون کار می کنند می بوسم.