سفرها
  • صفحه اصلی
  • سفرها
  • سفر ده روزه آیت الله هاشمی رفسنجانی به کشور عریستان سعودی

سفر ده روزه آیت الله هاشمی رفسنجانی به کشور عریستان سعودی

- اولین روز / آغاز سفر

  • دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۷

آغاز سـفر

ساعت 45/2 بعد ازظهر روز دوشنبه، 13 خرداد 1378 هجری شمسی، مطابق با 27 جمادی‌الاولی 1429 هجری قمری و 2 ژوئن 2008 میلادی است. قرار است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رأس یک هیأت سیاسی– مذهبی سفری 10 روزه به کشور عربستان داشته باشند. همراهان سفر یکی پس از دیگری وارد پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد می‌شوند.

هوای تهران در نیمه خرداد، آرام آرام به سوی گرم شدن می‌رود و باد ملایمی می‌وزد. فضای سیاسی کشور در دو بُعد داخلی و خارجی مؤثر از سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان و آقای رئیس جمهور به ایتالیاست. کارشناسان سیاسی دیدگاههای متفاوتی در موافقت و مخالفت هر دو سفر ابراز می‌نمایند. از عربستان هم خبر می‌رسد که رسانه‌های گروهی آن کشور از برگزاری کنفرانس گفت و گو در مکه و میهمان ویژه آن، یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخن می‌گویند.

ساعت 3 بعدازظهر با هدایت مدیر کل تشریفات، همراهان سوار هواپیما می‌شوند و دقایقی بعد، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد هواپیما می‌شوند.

هواپیما، همان هواپیمای تشریفاتی است که در دولت قبل خریداری شده بود و در دولت فعلی، دستمایه تبلیغات فراوانی برای عدم مسافرت با هواپیماهای آنچنانی شد و پس از اینکه معلوم شد، آن همه زهد و ریا برای فریب خلق بود و در خفا سفرهایی نیز با آن می‌شود، به شکل رسمی وارد خطوط هوایی کشور شد و حالا دیگر مسئولین کشور، بدون کمترین اضطراب برای بدنام شدن!! با آن مسافرت می‌کنند.