سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع کارکنان و کارمندان وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع کارکنان و کارمندان وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی

  • پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِ أَجâمَعیüنâ»
امروز امت مسلمان ایران صحنه‌های باشکوهی را به نمایش گذاشته است. حرکت‌هایی که اکنون در کشور ما صورت می‌گیرد و صحنه‌هایی که در مانورهای بسیجیان آماده رزم و استقبال بی‌نظیر مردم از جهاد مالی حادث شده، برای ناظران جهانی غیرمنتظره بوده و گویای مسائل بسیاری می‌باشد.
این حرکت‌های گسترده عمق هوشیاری و فداکاری و استقامت مردم ما را اثبات می‌کند. نمونه‌های چنین استقامتی در تاریخ معاصر جهان پیدا نمی‌شود.
ناظران خارجی از دریچه جاسوسان و عوامل ضدانقلاب و استکبار، اخبار خود را دریافت می‌کنند و به همین دلیل هیچ گاه تصور نمی‌کنند، حرکت‌های مردم ما ناقض اطلاعات رسیده به آنها باشد و امیدوار بودند که ملت ایران از جنگ پشتیبانی نکند، اما آنچه در دو هفته اخیر در ایران اتفاق افتاد، تمامی تحلیل‌ها را از اذهان ناظران خارجی پاک کرد و در واقع آنها شاهد مسائلی شدند که هیچ‌وقت به ذهنشان نمی‌رسید.
حرکت عظیم ملت در پاسخ به پیام 10 ماده‌ای شورای عالی پشتیبانی جنگ پرمعنا بود و نشان داد که در سرنوشت تاریخ و برداشت ناظران جهانی تأثیرات مهمی را بجا خواهد گذاشت. ما در تاریخ معاصر امروز سربلند هستیم، چون حضور ملت ما در میان این همه ارعاب و حضور  
ناوگان‌های خارجی، تهدید محاصره اقتصادی و همچنین تهدید ارتجاع عرب و پیوند آنها با صهیونیسم و امپریالیسم علیه ملت ما کم‌نظیر بود. این مردم با درک واقعیت‌ها نشان دادند که در سطح بسیار بالایی از بینش سیاسی قرار دارند. کسانی که 7 سال جنگ را با مشکلات فراوان مردانه تحمل کرده‌اند، امروز قهرمانانه از اهداف و دستاوردهای انقلاب دفاع کرده و در جهت فرامین رهبرشان حرکت می‌کنند.
تحقیقآ آمریکایی‌ها از حرکت ابلهانه خود در خلیج‌فارس پشیمان هستند و همین طور ارتجاع عرب از همبستگی با صهیونیسم پشیمان است. امروز رزمندگان ما و کسانی که میدان‌دار نبرد مقدس دفاعی ما بودند، اظهار پشت‌گرمی می‌کنند و این راه را تا دستیابی به پیروزی نهایی ادامه خواهند داد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی شما و حضورتان در مقابل مجلس و خانه ملت تشکر می‌کنند.