سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع علماء و طلاب حجازی مقیم قم

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع علماء و طلاب حجازی مقیم قم

  • دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِ أَجâمَعیüنâ»
خیلی به مجلس شورای اسلامی خوش آمدید. ما از زیارت برادران طلّاب‌حجازیمان امیداور می‌شویم که ان‌شاءاللّه روزی بیاید که اسلام درجزیره‌العرب و بخصوص در حجاز موقعیت صالح خود را پیدا بکند.
الان وضع بدی در عربستان حاکم است. در جایی که خداوند خواسته که‌منبع نور و وحی باشد و از آنجا وسیله کمک و هدایت سایر مسلمین تأمین‌بشود الان وضع معکوس است، یعنی امکانات حجاز الان به جای اینکه درخدمت اسلام باشد، در خدمت کفر است. کفر جهانی هر کار مشکلی را که‌بخواهد در منطقه بکند با کمک حجاز انجام می‌دهد و الان باند حاکم در حجازبه صورت نوکران بی جیره و بی‌مزد برای شیطان و برای کفر درآمده‌اند و فقط‌به قیمت حفظ خانواده و حکومت خود حاضر هستند هر چیزی را که در منطقه‌وجود دارد و حتی کعبه و حرمت خانه خدا و میهمانان خانه خدا را برای سلطه‌کفر و استبداد خرج کند.
این منابع عظیم که در عربستان وجود دارد باید در خدمت اسلام باشد وبالعکس الان برای عدم اسلام به کار گرفته می‌شود. اینها در سراسر دنیا افرادناصالح را خریده و به آنها پول می‌دهند و هر جا که نوری از اسلام راستین پیدامی‌شود، عمال سعودی برای سرکوب او اقدام می‌کنند. روزنامه‌های زیادی راخریده‌اند و علیه اسلام راستین و به نفع ارتجاع تبلیغ می‌کنند. در سازمان او به‌جای اینکه همکاری بکنند که قیمت نفت به سطح عادلانه‌ای برسد، اراده‌آمریکا را اجرا  
می‌کنند و هر وقت بخواهند قیمت را پائین بیاورند به عربستان‌می‌گویند و این کشور یک دفعه شیرهای نفت را باز می‌کند و دو سه ماه که نفت‌اضافه تولید کرد و انبارها را پر کرد، نفت ارزان می‌شود. هر وقت هم که لازم‌داشته باشد که کشور دیگری را بخرند و در خدمت بگیرند پول عربستان به کارمی‌افتد. در مسأله فلسطین و نجات فلسطین شما می‌بینید کشوری که از صف‌مبارزه جدا می‌شود، تحت حمایت عربستان قرار می‌گیرد و با کمک عربستان‌مشکلاتش حل می‌شود، نمونه خوبش مصر است تا زمانی که مبارزه می‌کرد ومی‌جنگید با عربستان ناسازگار بود ولی وقتی که تسلیم شد و به کمپ دیویدرفت، رفیق عربستان شد و امروز از امکانات عربستان استفاده می‌کند.
هر کشوری در منطقه که به نفع اسلام و مردم انقلاب بکند امکانات عربستان‌به خرج می‌افتد که او را از پا دربیاورد. در همین مسأله انقلاب اسلامی ایران نمونه بارزی از آن است. مامی‌دانیم که کنفرانس طائف، مبدأ همه این ناملایمات در منطقه است و جنگ‌و خیلی چیزهای دیگر را از آنجا شروع کردند. چقدر پولهای جزیره‌العرب رابرداشتند و بمب کردند و بر سر مسلمانان ایرانی ریختند به جرم اینکه اینهامسلمان هستند و به آمریکا حاضر نیستند باج بدهند و یا با اسرائیل‌می‌خواهند بجنگند. در لبنان که این همه مسلمانان نیاز دارند، عربستان حضورندارد، ولی این پولها تا عربستان این وضع را داشته باشد امنیت دارد و هیچ‌نگرانی ندارد، زیرا هر کشوری که این روزها در بطن کشورهای عربی بخواهد بااسرائیل وارد جنگ بشود از طریق عربستان پایه‌اش را می‌زنند.
صحرا که با مراکش می‌جنگد و استقلال و طرد آمریکا را می‌خواهد، داردچوب عربستان را می‌خورد و با امکانات عربستان، مراکش با صحرا می‌جنگد.در آفریقا هر یک از کشورها بخواهد استقلال پیدا بکنند، پولهای عربستان به کارمی‌افتد و مانع می‌شود، ما دچار یک باند ناصالحی هستیم که قسمت اعظم‌دنیای اسلام را تصاحب و غصب کرده‌اند و از این امکانات علیه اسلام استفاده‌می‌کنند و متأسفانه به نفع کشور خودشان هم کار نمی‌کنند و در کارهای‌ظاهری، اگر چه یک ساختمانی، جاده‌ای درست می‌شود اما بنیان کار خراب‌است و همه چیز بر دوش کارشناسان خارجی است.
اگر آمریکایی‌ها از عربستان بروند با این همه پولی که دارند کل ارتش‌عربستان می‌خوابد، پلیس و نفت عربستان می‌خوابد و یک کار بنیانی نمی‌کنند. چند روز پیش یکی از سران عربستان گفت که منابع عظیم آب شیرین به اندازه ششصد سال، در زیر صخره‌های عربستان وجود دارد، عربستان جایی نیست که خداوند بدون امکانات انتخاب کرده باشد و امروز در دنیا عربستان -  
اگر امکاناتش در دست مسلمانها باشد - می‌تواند محور حرکت مسلمانان باشد. همین مراسم حج چقدر می‌شد استفاده بکنیم، اگر اینها به جای سرکوب و تجاوز به مردم، میدانهای عظیمی درست می‌کردند و وقت می‌دادند و تنظیم می‌کردند، ولی گفتند هر یک از نهضت‌های اسلامی در دوران حج در میدان بخصوصی بیایند حرفهایشان را بزنند و مشکلاتشان را بگویند و با مردم تماس برقرار کنند، همه، نه منحصرآ ایران، هر یک از نهضتهای اسلامی بیایند در یک زمان معینی حرفهایشان را بزنند، این مایه آبروی عربستان بود و حج، معنای واقعی خود را پیدا می‌کرد اما می‌بینیم که یک صدایی از ایران بلند شد و آنجا منعکس شد، این جور جاهلانه سرکوب کردند. ما الان باید مشکلات مسلمانان فیلیپین، تایلند، هند، کشمیر، صحرا و اریتره و مشکلات مسلمانان اروپا را باید در مراسم حج حل کنیم و باید به همه بگوییم که بیایند آنجا حرفهایشان را بزنند تا مردم بشنوند و مشکلاتشان را بفهمند.
یک زمانی بگذارید، یک دوره‌ای بگذارید، درست همان جایی که باید حرف‌بزنیم، بدترین جا است که جلوی حرفها را می‌گیرند، لذا آدم فکر می‌کند یکی ازوظایف مهم دنیای اسلام این است که به گونه‌ای جهاد بکنند که کعبه وحجاز آزاد باشد و واقعآ خانه همه مردم دنیا باشد و مسلمانان دنیا که می‌آیند به آنجا برای حرف زدن، مثل خانه خودشان بدانند و بدانند که مستمع دارند و آنجا بلندگوی دنیا و پناه و مرجع مسلمانان سراسر دنیا باشد. جمهوری اسلامی، حالا که خود عربستان با پای خودش آمد و آنها این عرصه را شروع کردند، مصمم است تلاش بکند که کعبه را به آن شکلی که قرآن می‌خواهد برگرداند و عربستان را به جایی برساند که همه مسلمانان در عربستان منافع خود را ببینند و مخصوص یک باند و در خدمت کفار نباشد و شما طلاب و علما که وطنتان و فامیلتان در آنجا هست، علاوه بر علوم اسلامی که در اینجا تغذیه می‌شوید، می‌توانید در این راه نقش مهمی را ایفا کنید و سربازان خوبی برای میدان جهاد باشید. خودتان را مجهز کنید، ما هم هستیم و سایر مسلمین هم با ما خواهند بود و ان‌شاءالله روزی را خواهیم دید که سرزمین حجاز به جای اینکه شمشیر کفر باشد، شمشیر اسلام باشد و به نفع مسلمین به کار گرفته شود. ما دعا می‌کنیم که خداوند به ما توفیق بدهد که این وظیفه سنگین را به خوبی ایفا بکنیم و به شما توفیق بدهد که بتوانید مبلغان و سربازان خوبی برای راه جهاد اسلامی باشید.
    والسلام علیکم و رحمه‌اللّه و برکاته