سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمعی از اهالی کبوترآهنگ همدان پیرامون رابطه مردم با انقلاب و یأس دشمنان از انقلاب

سخنرانی آقای هاشمی در جمعی از اهالی کبوترآهنگ همدان پیرامون رابطه مردم با انقلاب و یأس دشمنان از انقلاب

  • پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۶۳

 

 سخنرانی در جمعی از اهالی کبوترآهنگ همدان

    بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم

 »اَلْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمین، اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللَّهِ و آلِهِ اَجْمعین«

 معمولاً اتکای اصلی انقلاب - هم در جنگ و هم در مسائل سیاسی و در همه مسائل - به مردم بوده است و نیروی حزب اللهی و انقلابی و مسلمانان متعهد این انقلاب را از خودشان می‏دانند. ما هم که در اینجا خدمت می‏کنیم و نمایندگان شما که اینجا هستند و مسؤولان کشور که از طرف شما منصوب شده‏اند، به طرقی برای خدمت انتخاب شده‏اند و همه ما با شما، یک هدف داریم و به طرف خدا و به طرف دفاع از حق می‏رویم.

 الحمدللَّه خداوند در هر حالی، حافظ این انقلاب بوده است. ما در این دوران کوتاه، توطئه‏های عمیقی را دیده‏ایم که یکی پس از دیگری با لطف خداوند و حمایت مردم و با درایت رهبری خنثی شده است. دشمنان شما از این که این انقلاب شکست کلی بخورد، مأیوس شده‏اند، دیگر چنین امیدی ندارند که این انقلاب را بشکنند. حالا همه همت آنها متوجه این شده که قدری کارها را تأخیر بیندازند و مقداری مشکل درست کنند و یک مقداری از موفقیتهای چشمگیر اسلام جلوگیری کنند تا تجربه موفقیت اسلام، برای مردم دیگر الهام بخش نشود.

 آنها فکر می‏کنند که خطری برای آنها محسوب خواهد شد اگر کشوری به نام اسلام موفق شود که یک جامعه خوبی را بسازد که مفاسد غربی و شرقی را نداشته باشد. اگر روزی ایران به عنوان کشور نمونه و موفق در دنیا مطرح شود، بقیه کشورهای دنیای اسلام به این فکر می‏افتند که این راه را بروند، دیگر آن وقت خطر برای آنها خیلی جدی می‏شد. خوب! حالا که نتوانستند با جنگ، تروریسم، کودتا و با همه این چیزهایی که درست کردند، انقلاب را بشکنند، بنابراین تلاش آنها این است که مشکلات اقتصادی درست کنند، مشکلات سیاسی درست کنند، مشکلات حیثیتی درست کنند در دنیا ما یک کشور آبرومند نباشیم، برای اینکه ایران در دنیا الهام بخش نباشد.

 حالا همه رادیوها و گوینده‏ها و نویسنده‏ها و هنرمندها مأمور شده‏اند که به یک شکلی این کشور را بدنام کنند؛ مثلاً یک حادثه اردوگاه اسرای گرگان را که تقصیرش هم به عهده آنها بود، این طور بزرگ می‏کنند. حالا همه دنیا دارند، این را می‏گویند، اما این همه بچه‏های ما، توی اردوگاههای عراق هستند که ما از آنها خبری نداریم و نمی‏دانیم که چه بر سرشان می‏آید ولی از آنها هیچ کلمه‏ای نمی‏گویند. حرف من این است که می‏گویند ایران می‏خواهد سربازهای عراقی را تربیت کند تا در آینده اینها را داخل عراق علیه نظام عراق به کار گیرد.

 اشکال اصلی صلیب سرخ نسبت به ما این است که شما چرا کار ایدئولوژیکی می‏کنید با اسرا، در این مورد، قانون بین‏الملل به شما اجازه نمی‏دهد. خوب! این گفته، با حرفهایشان تناقض دارد، ما اگر اینها را تربیت کنیم و اگر با آنها خشونت کنیم اینها که مجذوب ما نمی‏شوند! پس معلوم می‏شود که ما به سربازی که اسیرماست محبت می‏کنیم تا او مجذوب اسلام شود و بعد برود از اسلام دفاع کند. اصل مطلب همین است و آنها هم، از این ناراحت هستند. بعضیها مطرح می‏کنند که ما اینها را اذیت می‏کنیم، اگر ما اذیت می‏کنیم، پس نظر شما دیگر تأمین است و آنها در آینده با ما نخواهند بود و می‏آیند با شما همکاری می‏کنند. به هر حال دشمن است، شما هوشیار باشید، بیدار باشید، همه جا در صحنه باشید. سلام ما را به نماینده‏های مجلس و به همشهریهایتان برسانید و این معطلی که امروز در اینجا داشتید را بر ما ببخشید.

    والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته