دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار سفیر هندوستان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

دیدار سفیر هندوستان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸

سانجی سنیگ سفیر هندوستان در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز؛ با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و پیرامون روابط دوجانبه گفت و گو کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار؛ زمینه‌های همکاری و توسعه روابط میان ایران و هندوستان را وسیع عنوان کرد وگفت: سابقه طولانی روابط فرهنگی دو کشور پشتوانه عظیمی برای گسترش همکاری‌هاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ همکاریهای اقتصادی، فرهنگی، علمی و منطقه‌ای میان دو کشور را در ایجاد یک رابطه با ثبات و گسترده مؤثر ارزیابی کرد و افزود: کمک به حمل مسائل منطقه‌ای نیازمند روابط همه جانبه کشورهای مهم منطقه است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدامات تروریستی در منطقه بویژه در پاکستان، افغانستان وعراق، بر همکاری گسترده دو کشور در حل این معضل تأکید کرد.

ایشان همچنین اجرایی شدن خط لوله انتقال گاز از ایران به هندوستان و همچنین پروژه جنوب – شمال را در تحول اقتصادی منطقه مهم ارزیابی کرد.

آقای سانجی سینگ سفیر هندوستان در تهران جمهوری اسلامی ایران را یکی از شرکای مهم هندوستان عنوان کرد و گفت: پتانسیل‌های موجود در زمینه همکاری دو کشور وسیع است و با بهره‌برداری از این زمینه‌ها می‌توانیم روابط را مستحکم کنیم.

وی با تأسف از واقعه اخیر تروریستی در زاهدان گفت: تروریزم لطمات زیادی به دنیا بویژه کشورهای منطقه زده است و با همکاری می‌توانیم در رفع این مشکل مؤثر باشیم.

تصاویر ضمیمه