دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار جوانان و داتشجویان مستقل حامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ایشان

دیدار جوانان و داتشجویان مستقل حامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ایشان

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جوانان و داتشجویان مستقل حامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مبارزات روحانیت و انقلابیون به رهبری حضرت امام (ره) برای سرنگونی رژیم پهلوی، به هتک حرمت، توهین و افتراهای گوناگونی که توسط ضدانقلاب و منافقین به انقلابیون و روحانیت می‌شد اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست ضد انقلاب و منافقین موج، توهین، اهانت و دروغ نسبت به مسئولان نظام و روحانیت نیز تشدید شد، که نهایتاً به ترور شخصیت‌های انقلاب انجامید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش به فضای مسموم و ناپسند تهمت و افتراء در انتخابات پیش‌رو اشاره و تصریح کرد: تا آنجایی که به حق شخصی افراد باز می‌گردد، شاید بتوان گذشت کرد، اما زمانی که به اصل انقلاب، محتوا و پشتیبانان اصلی انقلاب و نظام باز می‌گردد، سکوت جایز نیست و باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن جلوی روند مخرب دروغ‌پردازی‌ها گرفته شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جوان و شاداب بودن جامعه ایران اشاره کرد و گفت: فضای ناسالم و مملو از دروغ و هتاکی، روح پاک و بی‌آرایش جوانان، دانشجویان و فرهیختگان کشور را مخدوش و زمینه ناامیدی و یأس آنان را فراهم خواهد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز اساسی امروز کشور را حفظ آرامش، اطلاع‌رسانی و دعوت گسترده مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات خواند و تأکید کرد: اکنون صحنه عمومی جامعه حاکی از آگاهی و هوشیاری مردم بخصوص جوانان، زنان و فرهیختگان نسبت به مسائل و تحولات کشور است که این هوشیاری خود خنثی کننده توطئه‌هاست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری روند انتخابات را جدای از بداخلاقی‌ها، صحنه‌ای مبارک دانست و گفت: در انتخابات پیش‌رو تمام سلایق به نوعی در نامزدهای موجود حضور دارند و اگر مراعات اخلاق اسلامی و انسانی شود، حضور گسترده مردم نتابج مبارکی را برای نظام و کشور به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزاری انتخابات متعدد در کشور پس از انقلاب را نشانه رشد مردم‌سالاری خواند و گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه و جهان از سالم‌ترین و رقابتی‌ترین انتخابات‌ها برخوردار است و همه ارکان و اقشار کشور موظف هستند که به رشد و بالندگی این نهال نوپا کمک کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در هر شرایطی باید با مردم صادق و صریح سخن گفت، تصریح کرد: برخی در شرایط خاص سعی می‌کنند بخاطر زیاده‌خواهی‌ها فضا را آلوده کنند که هوشیاری و حضور پرشور مردم در انتخابات آنان را مأیوس خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار تعدادی از جوانان و دانشجویان حاضر با ارائه گزارشی از صحنه عمومی انتخابات، هتک حرمت، نسبت به بزرگان و مسئولان نظام را محکوم کرده و خواستار شکستن سکوت توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سایر مسئولان نظام و روشنگری در این زمینه شدند.

تصاویر ضمیمه