دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با جمعی از جوانان کرمانی

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با جمعی از جوانان کرمانی

  • کرمان,تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰
ایران، معدن استعداد/ فعالیت جوانان کرمانی در فضای دانشگاه/ انقلاب اسلامی، انقلابی جوان/ چرایی و چگونگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی/ حضور جوانان در دفاع مقدس و سازندگی/ ساختار دمکراتیک نظام اسلامی/ تحریم و سوءمدیریت، عامل اوضاع بد اقتصادی/ عزم راسخ هاشمی برای تداوم انقلاب

جمعی از جوانان فعال در امور سیاسی و فرهنگی استان کرمان ضمن سفر به تهران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

در آغاز این دیدار آقای محمدرضا نژاد حیدری در معرفی حاضران گفت: «جمع حاضر نماینده عده کثیری از جوانان استان کرمان هستند که در مسائل سیاسی و فرهنگی فعال می‌باشند.»

وی درباره دامنه فعالیت جوانان گفت: «متأسفانه فضای فعالیت جوانان آن قدر وسیع و باز نیست که همه طیف‌ها با سلایق سیاسی بتوانند وارد شوند، اما محدودیت‌ها در مقابل شور جوانی و احساسات آنها زیاد کارساز نیست، چون جوان نمی‌تواند نسبت به مسایلی که در اطرافش می‌گذرد، بی‌تفاوت باشد.»

در ادامه این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از دیدار با جوانان هم‌استانی، گفتند: استان کرمان و کشور ایران سرشار از استعدادهای جوانانی است ک با صبغه‌های دینی به واکاوی مسائل سیاسی و فرهنگی می‌پردازند و من از طریق اخبار و اطلاعاتی که معمولاً از مجاری مختلف به دست می‌آورم، می‌دانم که شما جوانان کرمانی در فضای دانشگاه‌ها فعال هستید و این باعث خوشحالی ماست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب اسلامی را یک انقلاب جوان و برای جوانان دانستند و با اشاره به اهداف مبارزین در روزهای شروع مبارزه علیه رژیم پهلوی، گفتند: اگر به اسناد آن ایام مراجعه کنید، می‌بینید که یکی از محورهای مبارزه رهایی جوانان از مفاسد اجتماعی بود که رژیم پهلوی برای پسران برنامه یک دست کردن لباس‌ها و برای دختران کشف حجاب را در سیاست‌های خود گنجانده بود که اتفاقاً هر دو مسئله از مصادیق مخالفت‌های امام و مبارزین بود.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه جمهوری اسلامی برای تأسیس دانشگاه آزاد را در وهله اول برای جوانان دانستند و گفتند: آن روزها شاهد حضور انبوه جوانان در صف کنکور بودیم که با توجه به امکانات کم، عده کمی به دانشگاه می‌رفتند و اکثریت بقیه سرخورده می‌شدند. به همین خاطر به امام پیشنهاد دادیم که دانشگاه آزاد را با استفاده از امکانات موجود تأسیس کنیم و امام هم با تیزبینی پذیرفتند و با کمک یک میلیون تومانی خویش مسیر را برای تسریع امور هموار کردند تا مخالفان گسترش بخش خصوصی در مراکز آموزشی نتوانند مانع‌تراشی کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنانشان با اشاره به حضور جوانان در سالهای مبارزه و پس از انقلاب اسلامی در سالهای دفاع مقدس و سازندگی گفتند: جوانان روحیه جامعه و باعث افزایش نشاط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند و باید فضا را برای آنها باز گذاشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ یکی از جوانان که درباره آینده نظام پرسیده بود، گفتند: ساختار نظام ما کامل سالم و بر مبنای درستی تنظیم شده و اگر نقاط ضعفی مشاهده می‌شود، مربوط به عملکرد مسئولین است. پس مطمئن باشید نظام پایدار است و باید تلاش کنیم با راهنمایی‌های رهبری، اشکالات را برطرف کنیم.

ایشان در پاسخ اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم گفتند: متأسفانه اوضاع اقتصادی کشور و به تبع آن اوضاع زندگی مردم خوب نیست که علل داخلی و خارجی دارد. در بُعد خارجی دشمنی دشمنان و تحریم آنها و در بعد داخلی سوءمدیریت‌ها کشور را از رونق انداختند که انشاءالله با تدبیر، همکاری و همدلی مردم و مسئولین وضع موجود اصلاح می‌شود و دوباره کشور به سوی پیشرفت حرکت می‌کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ یکی دیگر از جوانان که از برنامه‌های ایشان در آینده پرسیده بود، گفتند: مطمئن باشید تا زنده‌ام در خدمت انقلاب خواهم بود و اگر قرار بود به خاطر بی‌مهری‌ها و تهمت‌ها کنار بکشم، نمی‌بایست وارد مبارزه می‌شدم و یا در همان سالهای اول که همین تهمت‌ها را گروه‌های دیگری می‌زدند، کنار می‌کشیدم. می‌دانم ورود به کارهای بزرگ، صبر جزیل می‌خواهد. ما پیروان امام علی هستیم و می‌دانیم که ایشان 25 سال به خاطر اسلام سکوت کرد، اما در همان حال هر جا خلفا می‌خواستند، به آنها در راه بهبود امور مشورت می‌دادند.