دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار اعضای کانون انجمن های صنفی غذایی ایران با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار اعضای کانون انجمن های صنفی غذایی ایران با آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد ازظهر امروز در دیدار با اعضای کانون انجمن‌های صنفی غذایی ایران اظهار داشت: بخش کشاورزی و صنایع غذایی وابسته به آن ضمن نقش بسیار مهمی که در اشتغال و تأمین نیازهای داخلی با توجه به الگوی جدید مصرف غذایی دارند از حیث ایجاد درآمدهای صادراتی نیز با توجه به وجود مزیت‌های نسبی در این بخش قابل اهمیت می‌باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وجود رقابت بسیار بالا در بازارهای جهانی  و شرایط خاص در این بازارها لزوم حمایت هرچه بیشتر دولت و رفع موانع توسعه صادرات محصولات غذایی ایران را ضروری می‌سازد و تولیدکنندگان نیز باید با استفاده از مواد اولیه مرغوب و مناسب مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی را راضی نگهدارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی محصولات کشاورزی را سرمایه‌ای مناسب برای توسعه اقتصادی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد در برنامه پنجساله پنجم با توجه به شناسایی مشکلات موجود همه اصناف و واحدهای تولیدی بتوانند از مزیت‌های موجود بهره‌مند شوند.

در ابتدای این دیدار دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی غذایی ایران با بیان مشکلاتی از جمله کمبود نقدینگی، مالیات ارزش افزوده، عدم پیگیری طرح بهبود کیفیت نان تعزیرات حکومتی و بویژه تشکیل نشدن شورای اقتصاد که بخش اعظم مشکلات واحدهای تولیدی و اصناف در آن حل و فصل می‌گردید خواستار رسیدگی به مسائل مطروحه شدند.

تصاویر ضمیمه