حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • خاطره پزشک امام (ره) از همراهی آیت‌الله هاشمی در زمان بیماری ایشان

خاطره پزشک امام (ره) از همراهی آیت‌الله هاشمی در زمان بیماری ایشان

دکتر محمدرضا کلانتر معتمدی (عضو تیم پزشکی جماران)

  • تهران
  • دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵
یک عضو تیم پزشکی جماران با توجه به ارتباط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضرت امام خمینی (ره)، عنوان کرد: آیت‌الله در تمام مدتی که حضرت امام (ره) در بستر بیماری بودند به صورت مداوم به ملاقات می‌آمدند و همواره بر انجام اقدامات پزشکی علمی و دقیق تاکید می‌کردند.

دکتر محمدرضا کلانتر معتمدی، عضو تیم پزشکی جماران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به پیگیری‌های مرحوم آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی از روند درمان امام (ره)، گفت: خاطرم هست یک روز جمعه‌ حاج احمد آقا با من تماس گرفتند و گفتند مساله مهمی پیش آمده و سریع‌تر خود را به بیت برسانید. وقتی همراه تیم پزشکی بر بالین امام (ره) حاضر شدیم مشاهدات نشان داد کم‌خونی امام وخیم‌تر شده است. در آن زمان دکتر زالی بعد از آندوسکوپی متوجه علائم بدخیمی در معده امام شدند و پیشنهاد این بود که برای جلوگیری از خون‌ریزی، بیوپسی(نمونه‌برداری) انجام نشود که در آن زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی آمدند و گفتند، اگر ایشان حضرت امام نبودند و فرد دیگری بودند شما بدون بیوپسی ایشان را جراحی می‌کردید یا خیر، پس کار علمی و دقیق را برای ایشان انجام دهید و تاکید کردند حتما نمونه‌برداری انجام شود.

وی افزود: بلافاصله بنده دستگاه آندوسکوپی را از بیمارستان شهدای تجریش به بیت بردم و اقدامات پزشکی را انجام دادیم.

این عضو فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به صورت مرتب به ملاقات حضرت امام می‌آمدند، اظهار کرد: یک روز جمعه آیت‌الله هاشمی قبل از رفتن به نماز جمعه به محضر حضرت امام(ره) آمدند و گفتند آیا پیامی برای مردم دارید که حضرت امام فرمودند از مردم بخواهید دعا کنند که خداوند مرا بپذیرد که همان موقع اشک در چشمان آیت‌الله هاشمی جمع شد اما برای اینکه امام متوجه نشوند اتاق را ترک کردند.

رئیس بخش جراحی و جراحی عروق بیمارستان شهدای تجریش با تاکید بر ارتباط صمیمانه آیت‌الله هاشمی و حضرت امام(ره)، عنوان کرد: ایشان همیشه بر انجام اقدامات اصولی و علمی برای درمان امام (ره) تاکید داشتند.

کلانتر معتمدی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه آیا شما در جریان روند درمان و احیای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بودید، عنوان کرد: متاسفانه در آن زمان من در بیمارستان حضور نداشتم و تلفن همراهم نیز خاموش بود و زمانی مطلع شدم که احیا برای وی چاره‌ساز نبود. البته زمانی‌ که آیت‌الله را به بیمارستان منتقل کردند ایست قلبی صورت گرفته بود.

منبع: خبرگزاری آنا