خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۷۲

 

چهارشنبه 29 دی 1372  | 6 شعبان 1414 19 ژوئن 1994

 

[آقایان یوان آنگ و سانگ یول لی]، سفیران ویتنام و کره جنوبی برای خداحافظی آمدند. آقایان [حمید] میرزاده و [علی‏محمد] نوریان آمدند. گزارش اقدامات مقدماتی برای تأسیس دانشگاه کیش را دادند و از عدم همکاری مدیران جدید ابراز نگرانی کردند؛ گفتم همکاری خواهند کرد. مدیران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و امام جمعه و نمایندگان شهر قزوین آمدند. گزارش کار دادند و اعتبارات و حمایت بیشتر خواستند. ظهر عفت و فاطی و علی آمدند.

عصر در جلسه هیأت دولت مصوباتی داشتیم. شب شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در دفترم جلسه داشت. آقای [محمدرضا] مهدوی [کنی]، گزارشی از گروهی افراطی از دانشجویان دانشگاه امام صادق را داد که در گذشته، مزاحم مدیریت دانشگاه بوده‌اند. شبانه اتاق‌ها را قفل زده‌اند و تهدید نموده بودند و اخیراً به سفارتخانه‌های انگلیس و فرانسه حمله کرده بودند و اعلامیه‌های بد، شبیه گروه فرقان پخش کرده بودند و دستگیر شده‌اند. آقای [محمد] یزدی، گزارش بحث‌های جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] در مورد مرجعیت را داد. سپس در این مورد بحث کردیم و پیشنهاد شد که جریان را به حال خود بگذاریم؛ مثل گذشته‌ها بحث ناتمام ماند.

 آقای [سیدهادی] خسرو شاهی از سفر عُمره برگشته بود، گفت کف محل قبر ائمه در بقیع را سیمان کرده‌اند و صورت قبرها محو شده و پنجره مقبره حضرت زهرا (س) را که به مسجد باز بوده، بسته‌اند.