خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

  • یکشنبه ۴ مهر ۱۳۷۲

 

یکشنبه 4 مهر 1372  | 9 ربیع الثانی 1414 26 سپتامبر 1993

 

آقای [ابوطالب] شالچیان، [مشاور اقتصادی رئیس ‌جمهور] آمد و نظراتی دربارة امور اقتصادی گفت. پیشنهاد داشت که آقای نوربخش به جای او باشد؛ نپذیرفتم. سپس خواستار شرکت در جلسات اقتصادی شد.

آقای [سیدمنصور] رضوی، [دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور] آمد. دربارة اصلاحیه نظام هماهنگ پرداخت گفت. خواست مطمئن شود که [در کابینه جدید] باقی خواهد ماند.

آقای [سیدمحمد] خاتمی، [مشاور رییس‌جمهور و رییس کتابخانه‌ملی] آمد. گزارشی از کار کتابخانه ملی داد و از حذف و تضعیف خط سه اظهار نگرانی کرد. تلاش می‌کرد که بفهمد چه تصمیمی دربارة روزنامه سلام گرفته شده است که گفتم به مقتضای قانون عمل خواهد شد.

دکتر [موسی] زرگر و دکتر [عباس] شیبانی آمدند و گزارش پیشرفت کار توسعه بیمارستان سینا را دادند. از حمایت‌هایم تشکر کردند و خواستار کمک بیشتر شدند. آقایان [غلامرضا] فروزش و [محمدجواد] ایروانی آمدند. اجازه می‌خواستند که طلب‌مان از تانزانیا را که با بهره‌اش حدود یکصدو چهل میلیون دلار است، با گذشتن از 15 درصد وصول کنند.

عصر در جلسه هیأت دولت شرکت کردم. شب آیت ‌الله خامنه‌ای میهمانم بودند. دربارة نتایج سفر نخست‌وزیر هند و وزیر امورخارجه عمان، مسائل روسیه و فلسطین، کتابخانه ملی، کاخ نیاوران، روزنامه سلام و افراط‌کاری‌ها در مبارزه با منکرات مذاکره کردیم.

شب آشیخ محمد و محسن [هاشمیان]، عموزاده‌ها آمدند. راجع به مسائل رفسنجان و جلسه ائمه جمعه و مسائل متفرقه صحبت شد. دکتر [سیدمحمدعلی] هادی [نجف‌آبادی، سفیر ایران در ریاض]، از عربستان تلفنی گفت که از طرف ملک فهد با سفارت تماس گرفته و برای تماس تلفنی اظهار آمادگی شده است؛ قرار شد فردا انجام شود.