خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1364 / کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1364 / کتاب «امید و دلواپسی»

نگرانی از مصاحبه خواهر آیت‌الله خامنه‌ای در بغداد *** نظر هاشمی درباره پخش فیلم‌های خارجی

  • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۴

    بعداز نماز به مطالعه پرداختم. با رئیس‏جمهور درباره کیفیت تعامل با کمیسیون صلح سازمان کنفرانس اسلامی - که اعلان کرده‏اند برای مذاکره درباره جنگ می‏خواهند به ایران بیایند - مذاکره کردیم. آقای خامنه‏ای نگران پیامدهای فرار خواهرشان به عراق‏اند. او مصاحبه‏ای کرده و رسانه‏های مخالف از آن بهره‏گیری می‏کنند.

    در جلسه شورای سرپرستی قسمتی از آئین نامه پخش اخبار تصویب شد و راجع به فیلمهای خارجی که زنان بی‏حجاب دارند، بحث شد. آقای صیاد [شیرازی] وضع را گزارش داد؛ راضی است. عصر آقای [محمد]غرضی [وزیر نفت] آمد و از فشاری که از طرف نخست‏وزیر و دولت به ایشان برای فروش نفت وارد می‏شود، گله داشت و استمداد کرد. ضمناً بعضی‏ها ایشان را مقصر عمدی یا غیر عمدی در کم فروختن نفت می‏دانند. اطلاع داد که یک چاه دیگر را مهار کرده‏اند و هنوز یک چاه دیگر می‏سوزد.

    آقای رحیمیان و دو فرزندش آمدند و درباره اوضاع اصفهان و اختلاف علمای اصفهان صحبت کردند. شب هم به مطالعه گزارشها و استماع اخبار گذشت. اخوی محمد آمد و راجع به اختلاف و برخورد نیروهای جدید با همکاران دیگر صداوسیما گفت. به او گفتم مصلحت است از نمایش فیلمهای خارجی که زنان بی‏حجاب را به صورت زننده عرضه می‏کنند، جلوگیری کنیم؛ گرچه حرام نیست.