خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

  • یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۶۳

 یکشنبه 28 بهمن 1363

    در گزارشها مطلب مهمی نبود. جلسه علنی را به آقای یزدی سپردم. به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رفتم. گروه‏های برنامه‏ریزی ستاد، در شور بود. دو سه ساعت درباره آنان بحث شد.

    قرار شد از لحاظ سازمانی با وزارت فرهنگ و آموزش عالی مربوط باشند، ولی یک شورای عالی برنامه‏ریزی با انتخاب شورای [عالی] انقلاب فرهنگی آنها را اداره و مصوبات آنها را تأیید کند و برای تصویب به شورا بیاورد؛ حدود سیصد نفر هستند. در گذشته برنامه‏ریزی‏ها توسط هیأت علمی دانشگاه‏ها انجام می‏شده است و در دوران بعد از انقلاب ستاد انقلاب فرهنگی، خودشان [برنامه ریزی را] به عهده گرفته بودند و امروز تعدیل شد؛ وزارت با آن وضع مخالف بود.

    ظهر، در دفترم آقایان [محمد] خزاعی و [میرعباس] صفوی نمایندگان رشت و فومن آمدند. جریان برخورد حزب‏الله رشت با آقای احسانبخش [امام جمعه رشت]، در روز 22 بهمن را گفتند؛ قبلاً هم اعضای جهاد [سازندگی]، تلفنی شاکی بودند.

    عصر، آقای روحانی آمد. درباره عملیات آینده مذاکره کردیم و نظراتم را گفتم که برای قرارگاه ببرد. به بهداری مجلس رفتم؛ برای عکس گرفتن از دستم که مدتی است درد دارد. دکتر جزایری دستگاه عکسبرداری را از [بیمارستان] فیروزگر آورده بود. تا ساعت هشت شب، در دفترم کار کردم.

    تلفنی، با رئیس جمهور، درباره خرید [هواپیماهای] اف - 4 صحبت کردیم. با نخست‏وزیر هم، درباره اولویت دادن به کارکنان کارخانه‏ها در فروش کارخانه‏های دولتی و تأمین کسری‏های بودجه سال گذشته مذاکره شد.

    شب، برای دیدن آقای ربانی [املشی] به منزلشان رفتم. دیروز از بیمارستان به منزل آمده است؛ حالشان خوب نیست. به منزل آمدم. خانواده شهید علم‏الهدی، مهمان عفت بودند. درباره کاروان زینب، توضیحاتی دادند.