خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۴ / کتاب «مرد بحران ها»

  • دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۷۴

 

 دوشنبه 19 تیر 1374 // 11 صفر 1416// 10 جولای 1995

 

آقای [سیداسماعیل] داودی [شمسی]، نماینده اردکان و میبد آمد. از پیشرفت‌ها و عمران منطقه و کارهای زیربنایی تشکر کرد و گفت، برای مردم منطقه‌اش خواسته قابل‌توجهی نمانده؛ برای یک مجتمع فرهنگی کمک گرفت و خبر عوض‌شدن هیأت‌رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را داد که عجیب است.

آقای [اسماعیل] جبارزاده، نماینده تبریز آمد. از سفرم و توجهات دولت به آذربایجان تشکر کرد و از احتمال تعویض استاندار، اظهار نگرانی نمود؛ گفتم چنین قصدی نیست. از صداوسیما به خاطر حذف اخبار تُرکی از تلویزیون گله کرد و خواست که به [آقای محسن مجتهد شبستری]، امام جمعه جدید تذکر داده شود که گرایش خطی نداشته باشد.

[آقای رسول پورزمان]، نماینده نقده آمد. تقاضا برای تسریع در گازرسانی داشت. [آقای معروف صمدی]، نماینده سنندج آمد. بر تقویت [آقای محمدرضا رحیمی]، استاندار، تأکید داشت که توانسته مردم را راضی کند و تقاضای سرعت بیشتر در سازندگی منطقه داشت. برای تعمیر مسجد جامع کمک خواست و سفرم به کردستان را. [آقای محمدرضا بهمئی]، نماینده رامهرمز آمد. از مشکلات انتخابات اظهار نگرانی داشت و برای عمران بیشتر منطقه استمداد کرد.

اولین جلسه شورای عالی کشاورزی تشکیل شد. جهادسازندگی و کشاورزی در دبیرخانه اختلاف‌نظر دارند. قرار شد برای تبدیل آبیاری ثقلی [= سطحی] و دیمزارها به آبیاری تحت فشار، اقدام وسیعی بکنیم. قرار است، امسال در سیصدهزار هکتار عمل شود. عصر شورای اقتصاد جلسه با چند مصوبه داشت. آقای فلاحیان، [وزیر اطلاعات] آمد و برای سفر به روسیه، در مورد مسائل مختلف کسب نظر کرد.