خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۹ / کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۹ / کتاب «اعتدال و پیروزی»

گلایه از بی‌اطلاعی نمایندگان نسبت به واقعیات

  • دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۶۹

مسئله آلوده شدن محیط‌زیست خلیج‌فارس، به خاطر ورود مقدار زیادی نفت به دریا و همچنین موج هواپیماهای عراقی که به‌سوی ایران سرازیر است و نیز نگرانی غرب از عدم بی‌طرفی ایران، موردتوجه رسانه‌هاست. گفتم وزارت امور خارجه بر بی‌طرفی تأکید کند.

[آقای طاهرالمصری]، وزیرامورخارجه اردن به ملاقات آمد. پیام ملک حسین، [پادشاه اردن] را در خصوص تشکر از مواضع اصولی ایران آورده بود. [محمدرضا بهمئی]، نماینده رامهرمز آمد و از محرومیت و نیاز منطقه گفت و برای تأسیس دانشگاه پیام نور استمداد کرد. آقای [سید رسول] موسوی، نماینده اهواز آمد و ضمن توضیح مشکلات خوزستان، از بی‌اطلاعی نمایندگان نسبت به واقعیات، پس از رفتن من از مجلس، ابراز ناراحتی کرد.

دکتر [حسن] حبیبی برای امور جاری و مشورت درباره لایحه بودجه آمد. عصر قرار بود شورای اقتصاد جلسه داشته باشد که تشکیل نشد. آقای زنگنه، [وزیر نیرو] آمد. پیشنهاد داشت از وضع عراق استفاده شود و بعضی از افراد متخصص در صنایع نظامی آن‌ها را جلب کنیم؛ قبلاً مهدی خودمان هم، همین پیشنهاد را داده بود.

شب، برای گذاشتن دو روکش دندان، به دندان‌پزشکی رفتم؛ خسته به خانه آمدم. شیر خوردم. اخبار ساعت دوازده شب را گرفتم و خوابیدم.