حدیث دیگران

جامع صفات پسندیده

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران

  • تهران
  • یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵
ایشان نه فقط یک مرد بزرگ سیاسی بلکه جامع صفاتی بود که به ندرت در یک شخص جمع می ­شود. علم و تواضع، جهاد و مجاهدت، اخلاق و مودت، خردمندی و تدبیر و درایت، صبر در بلایا و طوفان­ های سیاسی همه در وجود ایشان جمع شده بود.

«انا لله و انا الیه راجعون؛ ضایعه رحلت آیت­ الله جناب آقای هاشمی رفسنجانی چندان بزرگ بود که پس از چند دقیقه، ساعت­ ها خبر اول رسانه­ ها در سراسر روی زمین شد و طبیعی بود که چنین شود. زیرا ایشان نه فقط یک مرد بزرگ سیاسی بلکه جامع صفاتی بود که به ندرت در یک شخص جمع می ­شود. علم و تواضع، جهاد و مجاهدت، اخلاق و مودت، خردمندی و تدبیر و درایت، صبر در بلایا و طوفان­ های سیاسی همه در وجود ایشان جمع شده بود. اگر زندگی و زنده بودن ممکن است پوشش حقارت­ ها و بزرگی­ ها باشد، مرگ، بزرگی­ های بزرگان را آشکار و آشکارتر می­ سازد. هاشمی رفسنجانی مجاهدی شجاع و سیاستمداری دانا و خردمند بود که فردا او را بهتر خواهند شناخت.

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران این مصیبت و ضایعه را به رهبری معظم انقلاب و به ملت بزرگ ایران و به دوستداران ایشان در سراسر جهان و به اعضای خاندان ارجمند هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض می­ کند. این فرهنگستان علاوه بر احترامی که برای شخصیت سیاسی، دینی و اخلاقی این فقید گرانمایه قائل است، عضو افتخاری بزرگ خود را از دست داده است و قدر پشتیبانی­ های ایشان را در کار تأسیس و قوام فرهنگستان­ های کشور می­ داند.

رحمت خدا بر او باد که خوب زیست و در مواجهه با سختی­ ها و بحران­ ها، صبر و متانت و خردمندی نشان داد و با عزت از این دنیا رفت. فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران».