اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • بازتاب گسترده سفر رفسنجانی به عربستان سعودی در روزنامه های این کشور

بازتاب گسترده سفر رفسنجانی به عربستان سعودی در روزنامه های این کشور

  • دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۷۶

 

ریاض - ایرنا چهارم اسفند 1376 برابر با 23 فوریه 1998 روزنامه های کثیرالانتشار عربستان سعودی ، روز یکشنبه ، صفحات اول خود را به سفر رسمی "اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی و دیدارهای وی با سران این کشور، اختصاص دادند.
"الشرق الاوسط" روزنامه پرتیراژ عرب زبان خاورمیانه ، که در کشورهای اروپا و آمریکا نیز توزیع می شود ، روز یکشنبه ، در صفحه اول خود نوشت : ملک فهد و رفسنجانی ، درباره اوضاع و مسایل سیاسی جهان اسلام بحث و گفت و گو کردند.
روزنامه "ریاض دیلی" که به زبان انگلیسی منتشر می شود ، در صفحه اول خود ، ملاقات ملک فهد و رفسنجانی را مهم ترین ملاقات سیاسی سران دو کشور توصیف کرده است .
روزنامه "سعودی گازت" نیز که به زبان انگلیسی درسراسر عربستان منتشر می شود ، در صفحه اول خود ، تحت عنوان : "فهد و رفسنجانی ، ملاقات بسیار مهم"، سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان سعودی را یک رویداد مهم سیاسی خوانده، توسعه روابط دو کشور ایران و عربستان را ضروری دانسته است .
"الجزیره" دیگر روزنامه عربستان سعودی درصفحه اول روز یکشنبه خود، سه خبر درباره سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان منتشر کرد و این سفر را برای هر دو کشور بسیار مهم توصیف کرد.
ضمیمه هفتگی روزنامه "المدینه" ، سفر هاشمی رفسنجانی را به عنوان خبر اول منتشر کرده است و اهداف این سفر مورد بحث قرار داده است .
روزنامه عربی زبان "الغدوه" نیز سفر هاشمی رفسنجانی را در شماره روز یکشنبه خود تحت عنوان "حضرت ولیعهد از رفسنجانی استقبال کرد" ، به عنوان خبر اول منتشر کرد.
روزنامه انگلیسی زبان "عرب نیوز" نیز روز یکشنبه در صفحه اول خود تحت عنوان " عربستان سعودی به توسعه روابط دو کشور ایران و عربستان بسیار امیدواراست "، خبر سفر هاشمی را به عربستان به طور مشروح منتشر کرده است و از ملاقات مهم ملک فهد و هاشمی خبرداده است .