اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • پیشنهاد یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی!!!!

پیشنهاد یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی!!!!

  • رفسنجان
  • شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰
به گزارش ایرنا همزمان با ۱۸ دی – روز رفسنجان- این شهرستان میزبان معاون رییس‌جمهور، اعضای کمیسیون مجلس و برخی معاونان وزارتخانه‌ها بودت؛ همچنین امروز برخی برنامه‌های هفته رفسنجان‌شناسی با حضور این مسئولان برگزار شد.

معاون امور مجلس رییس‌جمهور با اشاره به سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به شهرستان رفسنجان استان کرمان با هدف بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات این منطقه گفت که این سفرهای میدانی دستاوردهای بسیار دارد و امید که به همه نقاط کشور تسری یابد.

به گزارش ایرنا سید محمد حسینی شامگاه شنبه در نشست جمعبندی این سفر در دفتر امام جمعه رفسنجان به مشکلات این شهرستان و دیگر مناطق استان کرمان بویژه کم آبی و خشکسالی اشاره و تاکید کرد که حل این مشکلات نیازمند برنامه ریزی و رفع کمبودها با تأمین اعتبار است.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز اظهار کرد: کاروانسرای وکیل در شهر کرمان متعلق به صندوق احیای این وزارتخانه است که در اطراف آن ۲ بنای تاریخی متعلق به اوقاف وجود دارد و در یک نگاه مردم می گویند چرا میراث تعمیر نمی‌کند؟ لذا در رفسنجان آنچه در اختیار ماست تعمیر شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۵ اثر میراثی و تاریخی در استان کرمان که در اختیار میراث فرهنگی و متعلق به میراث نیستند امّا نیاز به مرمت دارند اشاره کرد و گفت این آثار متعلق به میراث فرهنگی نیستند امّا فارغ از مالکیت، اگر سرمایه گذارانی پیدا شوند که احیای آنها را به دست گیرند ما هزینه مرمت و بازسازی آنها را متقبل خواهیم شد.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد کرد که منزل پدری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به حسینیه یا مسجد تبدیل شود.

در این نشست همچنین سایر نمایندگان مجلس و مدیران حاضر مسائل و مشکلات نقاط مختلف شهرستان رفسنجان را که در بررسی‌های میدانی مشاهده کرده بودند بیان و راهکارهایی برای حل آن‌ها ارائه کردند.