دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸

رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عصر دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به اهمیت خاص کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، حساسیت و توجه ویژه این کمیسیون نسبت به طرحها و لوایح در دست بررسی مجلس را خواستار شد و گفت: جا دارد کمیسیون اجتماعی با توجه به مسائل مهمی چون، اصلاح الگوی مصرف، هدفمند کردن یارانه‌ها و سیاست‌های اصل 44، با دقت و هوشیاری مضاعف پیگیر تصویب و اجرای این مسائل مهم باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به طرحها و لوایح مطرح در کمیسیون اجتماعی اشاره و طرح اصلاح قانون ایثارگران که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است را از موارد مهمی دانست که می‌طلبد اعضای کمیسیون و سایر نمایندگان با حساسیت بررسی و تصویب آنرا دنبال کنند تا دین مسئولان و انقلاب نسبت به این قشر عزیز به خوبی ادا شود.

ایشان افزود: مجمع تشخیص مصلحت هم تلاش خود را بکار خواهد برد تا این طرح هرچه زودتر به سرانجام برسد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی مسائل مربوط به زنان را نیز از موارد مهم مورد توجه این کمیسیون دانست و گفت: بطور جد عقیده دارم، حقوق بانوان در جهان اسلام آنگونه که اسلام و قرآن مدنظر دارند، رعایت نمی‌شود و تبعیضات آزاردهنده در این زمینه وجود دارد.

ایشان جهد و تلاش زنان را در برخی زمینه‌ها بخصوص کسب علم و دانش خوب دانست و با اشاره به اینکه زنان پس از انقلاب اسلامی به توانمندی‌های علمی و اجرائی بسیار خوبی دست یافته‌اند تصریح کرد: جا دارد برنامه‌ریزان، سیاستگذاران و مجریان کشور از استعداد و توان نیمی از جمعیت کشورمان به خوبی استفاده کنند. آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین مصوبه مجلس در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعی را گامی ارزشمند از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس خواند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به مشکلات اقشار ضعیف جامعه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه پس از جنگ سیاستگذاریهای خوبی در قالب برنامه اول توسعه و همچنین لایحه فقرزدائی، برای توانمندسازی و تأمین بیمه‌های اجتماعی اقشار ضعف جامعه صورت گرفت، گفت: تجربیات و سیاست‌های کارشناسی شده پس از جنگ اکنون می‌تواند مبنای خوبی برای اصلاح الگوی مصرف، هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای سیاست‌های اصل 44 قرار گیرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در جامعه، وظیفه کمیسیون اجتماعی مجلس را در مقطع کنونی بسیار حساس و خطیر خواند و تأکید کرد: بررسی و تصویب صحیح و کارشناسانه طرحها و لوایح موجود در مجلس می‌تواند بسیاری از مخاطرات پیش روی نظام را برطرف نماید.

در ابتدای این دیدار آقای جعفرزاده، رئیس و خانم شریعتی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و همچنین آقایان بادامچیان، محسنی، صبور و محجوب از اعضای کمیسیون بطور جداگانه گزارشی از طرحها و لوایح در دست بررسی و برنامه‌های آینده این کمیسیون ارائه دادند.

تصاویر ضمیمه