دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار اعضای دبیرخانه اولین جشنواره پدافند غیرعامل کشور با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار اعضای دبیرخانه اولین جشنواره پدافند غیرعامل کشور با آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸

اعضای دبیرخانه اولین جشنواره پدافند غیرعامل کشور صبح امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دراین دیدار؛ بخشی از دفاع از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را برعهده پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: حرکت اساسی فکری، فرهنگی و عملی دراین حوزه شکل گرفته و روبه پیشرفت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ مبانی دفاع در مکتب اسلام را متفاوت با مکاتب غربی بیان کرد و افزود: اسلام و قرآن به دعوت به سوی حق بر مبنای استدلال عقلانی توجه ویژه‌ای دارد و پیشرفت اسلام را در سایه منطق و عقل و استدلال و پذیرش مخاطب و تحصیل و ایمان خواسته است  و در تعریف زیربنای پدافند غیرعامل باید به مکتب اسلام توجه ویژه شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ساخت کشور و جامعه به گونه‌ای که دشمنان در مقابل عظمت آن سرتسلیم فرود آوردند بهترین نوع پدافند غیرعامل است. ایشان افزود: دشمنان با درک قدرت و توانایی مسلمانان در همه ابعاد؛ جسارت حمله نخواهند داشت.  ولی در عین حال باید انواع وسائل دفاعی عامل و غیرعامل در جامعه وجود داشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ با تأکید بر استفاده از نیروهای دانشگاهی در مباحث پدافند غیرعامل تأکید کرد: تکیه بر نیروهای بومی و خودباوری می‌تواند در رسیدن به اهداف در این بخش مؤثر باشد.

در ابتدای این دیدار سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور؛ با اشاره به نهضت فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل؛ برگزاری اولین جشنواره فرهنگی و علمی پدافند غیرعامل را در همین راستا عنوان کرد و گفت: مبانی پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف بر اساس فرهنگ بومی و مکتبی کشور در حال تعریف است.

تصاویر ضمیمه