خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

  • سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۶۶

 

سه‌شنبه 14 مهر  |   12 صفر 1408                                 6  اکتبر 1987

ساعت شش و نیم صبح به مجلس رسیدم. اخبار اصابت دو موشک به بغداد با وسعت منتشر شده است، ولی نقطه اصابت موشک ها معلوم نیست. قبل از شروع جلسه توضیحاتی در امر جنگ به نمایندگان دادم. تا ساعت ده و نیم در جلسه علنی مجلس بودم.

قبل از ظهر، آقای تابش استاندار کردستان آمد. وضع آنجا را گفت و درباره تأمین عقبه‌هایی برای پاسداران که مامور آن جبهه شده‌اند، مذاکره شد و درباره کیفیت برخورد با ضدانقلاب و هماهنگی نیروها و مسؤولانی که مطلوب نیستند، مشورت کرد.  

ظهر نماینده ملایر برای مشورت جهت انتخاب مجدد آمد. به دکتر روحانی گفتم که جلسه‌ای را برای تشخیص نقطه اصابت موشک به بغداد برای تصحیح تیر ترتیب بدهد. عصر به دندان پزشکی مجلس، برای اصلاح یک دندان کرم خورده رفتم. آن را خالی کرد و قرار شد فردا پر کنیم.

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شرکت کردم. آیین نامه جذب نخبگان و اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مطرح بود. بعضی از جذب اساتید و نیروهای دستگاه های دولتی به این دانشگاه نگران بودند. قرار شد با گنجاندن ماده‌ای، جلوی آن را بگیریم.

شب به خانه رفتم. فیلمی از سنت‌ها و مراسم ترکمن‌ها دیدم. محسن آمد و گزارش کارش را در تشکیلات موشکی سپاه داد. عراق امروز شرارتی نکرده است؛ یا از موشک ترسیده و یا دارد برای شرارت وسیع تر آماده می‌شود.