خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

محمد یزدی و بادمچیان رای نیاوردند *** گلایه به هاشمی از شکست در انتخابات

  • شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۷

 

شنبه 24 اردیبهشت   |    27 رمضان 1408                         14 می 1988

 

ساعت ده ونیم صبح به مجلس رسیدم. در گزارش‌ها مطلب مهمی نبود. گروهی از مدیران جهاد که در جنگ همکاری می‌کنند، آمدند. طرحی برای تمرکز هماهنگی امکانات جنگ و جدی‌تر گرفتن مسئله جنگ آوردند و نامه‌ای برای امام تهیه کرده بودند که مشورت کردند؛ موافقت کردم بفرستند. نزدیک به نظرات خود من است.

عصر [سرتیپ حسنی سعدی] فرمانده نزاجا آمد. در امور جنگ مذاکره کردیم و بر فوریت اعزام هلی‌کوپترها و تحویل منطقه زهد تأکید کردم. برای امسال طرح قابل توجه عملیاتی ارائه ندادند.

[آقای غلامرضا آقازاده] وزیر نفت اطلاع داد که عراق به لارک حمله کرده و چند کشتی آسیب دیده است. دستور مقابله به مثل دادم و تأکید کردم که سعی کنند با آمریکا درگیر نشوند.

آقای مهندس روستایی آمد. توضیحاتی در باره طرح انتقال بخشی از آب دریای خزر به کویر دامغان و سمنان داد. به نظرم واقع بینانه نیست. گفتم درباره انتقال آب از رودخانه‌های مناطق آبی کشور به کویر مرکزی فکر کند.

آقای [جواد] مقصودی از ستاد برگزاری نماز جمعه تهران آمد. از شکست جریان فکری خودشان اظهار نگرانی نمود و از شیوه تبلیغات جریان مخالف گله داشت. افطار مهمان آقای خامنه‌ای بودیم. در جلسه سران قوا، قرار شد گرفتن ارز از مسافران هواپیماهای خارجی لغو شود و مبلغ بیست هزار تومان عوارض گرفته شود. درباره طرح ادغام ارتش و

 

سپاه هم بحث شد که به جایی نرسیدیم؛ بحث ادامه خواهد داشت. ساعت دوازده شب به خانه رسیدم.