خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

مواضع انتخاباتی جناح راست چگونه اصلاح شد؟ *** جلسه جامعه روحانیت مبارز با هاشمی

  • چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۶۶

 

چهارشنبه 7 بهمن  |    7 جمادی الثانی 1408                        27 ژانویه 1988

ساعت هشت و نیم صبح به مجلس آمدم. گروهی از مدیران کارخانجات که در ساخت مهمات همکاری دارند، آمدند. گزارش پیشرفت کار دادند و گفتند روزانه 12 هزار قبضه خمپاره 60 و 6 هزار خمپاره 81 و 2500 قبضه خمپاره 120 و مقداری گلوله توپ 122 و موشک مینی کاتیوشا تولید می کند. برای آنها سخنرانی کردم. قرآن و سکه‌ای به هر یک از آنها هدیه شد.

دکتر [عبدالله] جاسبی آمد. گزارش پیشرفت کار دانشگاه آزاد اسلامی و کار شکنی وزرای آموزش عالی و بهداشت و درمان را گفت. بیش از صد هزار دانشجوی دوره‌ای و بیش از پنجاه هزار دانشجوی تکدرس داریم. آقای علیزاده آمد و گزارش صنایع نظامی سپاه را داد. جمعی از کارکنان مجلس آمدند و از حرکات سیاسی کارکنان روابط عمومی گله مند بودند. عصر هیأت رئیسه مجلس جلسه داشت.

شب در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز شرکت کردم. صحبت‌های اخیر امام، تاثیر زیادی در اصلاح مواضع جناح راست داشت. درباره انتخابات و نامزد‌های روحانیت مذاکره شد. کلیات و معیارها مورد مذاکره قرار گرفت. قرار شد لیست تهیه کنند. دیر وقت به خانه رفتم. بچه‌ها مهمانی رفته بودند و دیر وقت آمدند. اخبار ساعت ده و نیم شب کانال دو [تلویزیون]  را گوش دادم و خوابیدم.