خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

چلوکباب جنتی برای هاشمی! *** سپاه اجازه بازجویی از روسها را به وزارت اطلاعات نداد

  • چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۶۶

 

چهارشنبه 17 تیر  |  11 ذیقعده 1407                        8 جولای 1987

                          

در منزل بودم. قبل از نماز با زنگ ]آقای میرحسین موسوی[ نخست وزیر بیدار شدم. گفت سپاه به وزارت اطلاعات اجازه نمی‌دهد از روس‌ها در زابل بازجوئی کند.آنها را از هواپیما با زور پائین آورده، ولی یک نفر از آنها کشته شده است. می‌گویند خودکشی کرده، ولی هنوز معلوم نیست، مسأله چگونه است. قرار شد مترجم روسی و محققان نیروی هوایی را برای بازدید از ابزار جاسوسی هواپیما ببرند. تلفنی با نخست وزیر و وزارت خارجه و سپاه، درباره نحوه برخورد با هواپیمای روسی و اطلاع به سفارت روس مشورت شد.

آقای ری‌شهری اطلاع داد که در پاکستان به حدود ده مقر منافقین حمله شده و ضربه کاری وارد کرده‌اند. درباره سیاست تبلیغی مشورت کرد.

احمدآقا آمد. گزارش ملاقات با آقای منتظری و خبر موافقت امام با برگشت آقای سید هادی هاشمی از تبعید به قم، به شرط اظهار ندامت کتبی و تعهد عدم دخالت در امور بیت آیت‌الله منتظری و عدم ارتباط با گروه سید مهدی را داد. این شرایط را وزارت اطلاعات ]تعیین[ کرده و امام موافقت کرده‌اند. درباره جنگ، ارتش، سپاه، انتخابات، دولت و هواپیمای روسی صحبت شد. شام مهمان آقای جنتی - یکی از اعضای دفترم - بودیم که از کافه چلو کباب آوردند. محسن آمد. درباره شرکت در هیأتی که از سپاه به کره شمالی می‌رود، مشورت کرد.