خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۰ – عبور از بحران

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۰ – عبور از بحران

  • سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۶۰

 سه شنبه 4 اسفند  28 ربیع‏الاخر - 23 فوریه

 بعد از نماز تا شروع جلسه علنی مجلس مطالعه کردم. پیش از دستور، راجع به جنایت‏انفجار بمب در عشرت آباد صحبت کردم. چند لایحه از تصویب‏گذشت. ظهر گروهی ازبازاریها آمدند. از جوضد بازاری کشور گله داشتند وراجع به تصمیمات ستاد بسیج اقتصادی‏حرف داشتند.

 آقای اسقف کاپوچی آمد و برای میانجی شدن برای پایان دادن به جنگ،می‏خواست اقدام‏کند. گفتم شرایط ما همانهاست که اعلان کرده‏ایم؛ و تسهیلاتی‏برای مدارس مسیحیان‏می‏خواست. وزیر صنایع، مهندس هاشمی[طبا] بامعاونان آمدند و گزارش موفقیتها وبرنامه‏های صنعتی را گفتند و مدعی بودند هرجا که محیط کارخانه‏ها اسلامی شده، پیشرفت‏کارها و بازده بیشتر است.

 بعد از نماز مغرب، هیأت مؤتلفه آمدند. نگران بودند در تعقیب فرمان امام، عده‏ای‏خطرناک آزاد شوند. آقای توسلی گزارشی از ژاپن داد و اقداماتی که‏برای آوردن ژاپنی‏ها برای‏معامله پا یا پای به ایران کرده.

 مشاور فرهنگی نخست وزیر، قرار بود مصاحبه‏ای با من درباره  شیخ‏فضل‏الله‏نوری داشته‏باشد که به خاطر نقاط ابهام به تأخیر انداختم. آخر شب به‏خانه آمدم. احمد آقا آمد و راجع به‏موضوعات جاری منجمله جنگ، بحثهایی‏داشتیم و اظهار تمایل کرد که در حزب وارد شود.یک بخاری آورد برای جبران‏خرابی شوفاژ.