خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • ارائه کارنامه و عملکرد شورای انقلاب توسط شهید باهنر به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی -- کتاب انقلاب در بحران - سال ۱۳۵۹

ارائه کارنامه و عملکرد شورای انقلاب توسط شهید باهنر به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی -- کتاب انقلاب در بحران - سال ۱۳۵۹

  • شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۵۹

 

ارائه کارنامه و عملکرد شورای انقلاب توسط شهید باهنر به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی

تاریخ : 22/6/1359

 

چون بررسی کارنامه و عملکرد شورای انقلاب، با توجه به وسعت وظایف و کارهای انجام شده، به سادگی انجام‌پذیر نبود و نمی‌شد آن را در چند صفحه بیان نمود، قرار شد در فرصتی مناسب عملکرد شورا به صورت بیلانی جامع و در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تنظیم شده و برای قضاوت مردم، پیش روی آنها قرار گیرد.

زحمت این کار را مرحوم شهید دکتر ]محمد جواد[ باهنر پذیرفت و پس از فراهم آوردن مقدمات کار، در کنفرانسی مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی ]در ظهر روز پنج‌شنبه و عصر روز شنبه، 22 و 24 شهریور  1359[ کارنامه 18 ماهه شورای انقلاب و دولتهای منصوب این شورا را به خبرنگاران داخلی و خارجی ارائه داد.

باید گفت که شورای انقلاب در طول مدت فعالیت خود، وظایف بسیار سنگینی را برعهده داشت و مشکلات زیادی را از اختلاف سلیقه‌های درونی تا فعالیتهای ضدانقلاب داخلی و خارجی پشت سر گذاشت. خصوصآ در چند ماهه آخر که علاوه براینکه مرجع قانونگذاری بود، وظایف قوه مجریه را نیز انجام می‌داد که این بر دشواری کارها افزوده بود.

منبع: کتاب هاشمی رفسنجانی، کارنامه و خاطرات 1359، انقلاب در بحران، زیر نظر عباس بشیری، دفتر نشر معارف انقلاب