اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود

دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود

19 دی ماه که بیاید، 2 سال از ارتحال مردی می گذرد که تا همیشه در تاریخ ایران زنده خواهد بود.
دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود

دومین مراسم سالگرد ارتحال یار دیرین امام و انقلاب اسلامی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه 20 دی ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و همچنین دوست‌داران ایشان در سالن اجلاس سران شهر تهران برگزار می‌شود.

در متن این اطلاعیه که به امضای دوتن از اعضای خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رسیده، آمده است: «نوزدهم دی ماه، مصادف با شهادت امیرکبیر، قیام مردم قم علیه استبداد و استعمار و آغاز عملیات کربلای پنج، روزی ماندگار است که با رحلت فرمانده هشت‌ سال دفاع مقدس، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در تقویم ایران و تاریخ معاصر جهان اسلام جاودان شده است. غروب غمباری که در اوج ناباوری، خبر کوچ غم‌انگیز مفّسر سیاستمدار، مروج اعتدال قرآنی، سردار سازندگی، امین امام و رهبری و امید مردم در کشور پیچید که آیت الله هاشمی رفسنجانی به امام و شهدا پیوست.»

همچنین در پایان این اطلاعیه آمده است که مراسم دومین سالگرد ارتحال آن شخصیت کم نظیر، با حضور مردم قدرشناس و فهیم و مسئولان کشوری و لشکری در تاریخ 20 دی ماه امسال از ساعت 8 صبح در سالن اجلاس سران برگزار می‌گردد.

 یاسر هاشمی  در تشریح مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از حضور و  سخنرانی رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: قرار است این مراسم روز پنجشنبه(۲۰ دی ماه) با سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی در سالن اجلاس سران برگزار شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور جمعی از مسئولین کشور و اقشار مختلف برگزار می‌شود، گفت: محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز یکی دیگر از سخنرانان مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواهد بود.

هاشمی تاکید کرد: ما سال گذشته به مناسبت اولین سالگرد، کنگره علمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در بخش‌های مختلف در سالن اجلاس سران برگزار کردیم اما امسال کنگره نداریم و تنها برگزاری مراسم بزرگداشت را خواهیم داشت.