اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • رونمایی از نامه هاشمی رفسنجانی در مستند "معمای اسکله یک"

رونمایی از نامه هاشمی رفسنجانی در مستند "معمای اسکله یک"

محمد دیندار نویسنده و کارگردان مستند "معمای اسکله یک" بار دیگر با رویکردی جدید و متفاوت به سراغ فرازی ناگفته از هشت سال دفاع مقدس رفته و پیوندی از آن ایام تا به امروز برقرار کرده است.
رونمایی از نامه هاشمی رفسنجانی در مستند "معمای اسکله یک"

به گزارش ایسنا، "معمای اسکله یک" که تولید شبکه سوم سیما است، با نگاهی به حماسه هشت سال دفاع مقدس و روزهای نخست جنگ، به تبعات جنگ تحمیلی و بخشی مهم از دوران بازسازی که ناقص و مغفول مانده پرداخته و اثرات آن را بر اقتصاد و معیشت مردم در شرایط فعلی به تصویر می کشد.
یکی از غافلگیری های این مستند رونمایی از نامه هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت در سال ۷۳ است که با وجود دستور به میرزاده معاون اجرایی ریاست جمهوری، برای رفع سریع موانع و مشکلات موجود در شهرهای جنگی و با وجود ممهور شدن به مهر "اقدام سریع"، اما این دستور نه در دولت وی و نه در دولت های بعدی تا به امروز به سرانجام نرسیده و همچنان باعث رکود و مشکلات جدی برای مردم برخی شهرهای جنگی و فعالان اقتصادی می باشد.
در این مستند که در تاریخ مستند سازی کشور، یکی از مستندهای بسیار متفاوت محسوب می شود، جمعی از فرماندهان ارشد دفاع مقدس، مدیران ارشد دولت، استاندار و نمایندگان خوزستان و نیز اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی و رسانه ای حضور دارند.
محمد دیندار در سال های اخیر مستندهایی چالشی از جمله جورچین، قهرمان من کو، از آزادی تا آبادی، حماسه سوم، سیل بند و مهار اژدها را نویسندگی و کارگردانی کرده که پخش آنها از شبکه های مختلف تلویزیون با استقبال شدید جامعه رسانه ای، مردم و نیز صاحب نظران و چهره های سیاسی، فرهنگی و سینمایی روبرو شده است.