حدیث دیگران

حامی همیشگی اصل نظام

محمد محقق (معاون دوم رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان)

  • یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵

بسم الله الرحمٰن الرحیم

انٌا لله وانّا الیه راجعون

خبر درگذشت تأثرانگیز عالم مجاهد، سیاستمدار برجسته جهان معاصر، حضرت آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را با یک دنیا اندوه مطلع شدم.

شخصیتی که حدود شصت سال در دوره‌های مختلف تاریخ معاصر ایران بار سنگین مسئولیت بزرگ انسانی را به دوش داشت و از تمامی پیج‌وخم‌ها وفراز و فرودها با درایت و تدبیر فوق العاده عبور کرد.

در دوران مبارزه علیه نظام شاهی از تئوری‌سازان انقلاب اسلامی  و در دوره پیروزی بزرگترین انقلاب مردمی معاصر منطقه و جهان به رهبری امام خمینی رضوان الله تعالی علیه یکی از کلیدی‌ترین یاران معظم له بحساب می‌اَمد و در مقطع بعد از رحلت امام در کنار رهبری نظام جمهوری اسلامی  یکی از سکانداران و پیشکسوتان آن بوده، به گونه‌ای که دو دوره ریاست جمهوری ایشان به عصر سازندگی شهرت یافت.

در دهه اخیر با همه رخدادهای در عرصه تفاوتهای فکری میان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی که طبیعت یک نظام مردم سالار دینی است، همیشه حامی اصل نظام و یکی از ستون پایه‌های استوار جمهوری اسلامی بوده است و بدون شک فقدان اسفبار این مرد بزرگ دین و سیاست ضایعه جبران‌ناپذیر و خلاء عظیم برای منطقه و جهان اسلام می‌باشد.

اینجانب این مصیبت عظمیٰ را به رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیة‌الله العظمی خامنه‌ای، دولت و ملت برادر و همسایه، ایران اسلامی تسلیت گفته، برای آن مغفور مرحوم شادروان بهشت برین و مقام رضوان الهی آرزو می‌نمایم.