سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای کانون هابیلیان

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای کانون هابیلیان

  • چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۴

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله و السلام علی رسول الله
من به این کار خیلی علاقه‌مندم. می‌دانید وزارت و افرادی که از آنها جدا شده بودند، در این صحنه آمده بودند و کارهای بدی هم نکردند. چون آنها ظاهراً علیه ما موضع می‌گیرند و آنها را افشا می‌کنند. شما دارید نظم دیگری به کار می‌دهید که کار درستی است.
آنچه که در ذهن شماست، این است که آنها از فاز نظامی جدا شدند. بله، ظاهر قضیه همین است. اگر مسأله ما با آمریکا قدری داغ شود و به جای دیگری برسد، منافقین حربه بدی در دست آمریکایی‌ها هستند. موقعی که در دست صدام بودند، درحدّ جاسوسی و بعد عملیاتی و ترور و ... بودند که چند مأموریت داشتند. یکی جاسوسی بود، وقتی که عملیات خوبی می‌کردیم، آنها درصدد بودند که در داخل کشور عملیاتی بکنند تا آن را تحت‌الشعاع قرار بدهند و با این کار جشن ما را خراب می‌کردند. آخرش فکر کردند که باید به ایران برگردند.
بعید می‌دانم با آمریکایی‌ها تا حدّ درگیری پیش برویم، ولی اگر بنا باشد آمریکایی‌ها علیه ما عملیاتی داشته باشند، منافقین جدی هستند. آنها چند هزار نفر هستند و اگر روزی این باب برای آنها باز شود، افراد بیشتری را جمع می‌کنند و عده‌ای از ضدانقلاب داخلی هم به آنها می‌پیوندند و باز همان مزاحمت‌ها را به هر نوعی که بتوانند، خواهند داشت.
من دیشب در سایت چیزی دیدم. دیدم سناریویی نوشتند، طرحی درست کردند که برنامه‌ای برای بازگشت بنی‌صدر و ... دارند و برای آن همه چیز را تنظیم کردند. قانون اساسی هم باید به پیش‌نویس خودش برگردد.
بنابراین فرض بر این نباشد که منافقین خاصیت نظامی ندارند، آنها کماکان این خاصیت را خواهند داشت. این فرض در صورتی محقق خواهد شد که آمریکایی‌ها در عراق می‌مانند و آنها را تحت حفاظت خودشان خواهند داشت.
منافقین در زندگی خودشان افتخاری ندارند، آنها وقتی شروع کردند، خبر آنها خیلی با عظمت پخش شد و همه ما را تحت تأثیر قرار داد. وقتی حرف‌های آنها چاپ و پخش شد، خیلی زود سؤال‌هایی مطرح شد که این حرف‌ها، حرف‌های اسلام نیست.
اولین خیانتی که آنها کردند، این بود که به نهضتی که به نام اسلام شروع شده بود، رنگ مارکسیستی دادند. آنهایی که ماندند، افرادی مثل رجوی و ... هستند. آنها در زندگی هم همین روحیه را نسبت به انقلاب داشتند. پس اگر آنها برای یکی دو سال آبروداری کردند، دوره‌ای بود که می‌خواستند خودشان را معروف کنند و بعد واقعیت آنها کشف شد. حتی آنهایی که از آنها بریدند،انحرافی در آنها وجود دارد.
بعدها شورش‌ها، کشتارها، ترورها و جاسوسی‌ها را داشتند و با بنی‌صدر پیوند خوردند و بعد هم به عراق رفتند. برای کسی بدتر از این نمی‌شود. که به کشوری برود که مُحارب ملت خودش هست و رذیلانه علیه ملت خود فعالیت کند. وقتی که بچه‌های ما در جبهه شهید می‌شدند، آنها این‌گونه رفتار می‌کردند. بعد کاملاً در دامن آمریکا قرار گرفتند و خبرفروشی می‌کنند. حتی خبر دروغ جعل می‌کنند و می‌فروشند. هیچ افتخاری برای آنها وجود ندارد. فقط شروع کار آنها جلوه‌ی خوبی داشت که خیلی زود پرده‌اش افتاد، شما هم برای آنها خیلی حرف دارید. این نوع حرف‌ها ممکن است به مزاق دنیا زیاد خوش نیاید و کار شما برای این نوع تلاش‌ها میدان خوبی است. راهی که می‌روید، جواب می‌دهد. من نمی‌دانم چه نوع کمک‌هایی می‌توانیم بکنیم. شما طبعاً نمی‌خواهید مقامات شناخته شده‌ی کشور این کارها را بکنند. می‌خواهید جریان مظلومی در تاریخ معرفی شوید و اگر جایی مشکل داشتید و ما می‌توانیم آن را حل کنیم، کمک خواهیم کرد.
○ بیشترین مسأله ما بحث بودجه است. ما برنامه سال آینده را هم نوشتیم.
● وزارت اطلاعات از شما پشتیبانی نمی‌کند؟ آنها باید از لحاظ ابزار به شما کمک کنند. آنها در این مسیر خیلی حرکت کردند. شما خیلی خودتان را به جاهای مختلف بند نکنید و آنها باید از شما پشتیبانی کنند. هم ابزاری، هم اطلاعاتی و هم حفاظتی. در جاهایی به حفاظت احتیاج دارید که آنها باید حفاظت کنند. باید با دقت گزارش شما را بخوانم تا بیشتر آشنا بشوم.
○ ما خانواده‌ها را در سه بخش؛ حقوقی، تبلیغی و فرهنگی دسته‌بندی کردیم. چون این قضیه مدت طولانی مسکوت بود. الآن ده پرونده آماده داریم که می‌خواهیم آنها را به مجامع جهانی ارایه بدهیم که اسناد رسمی داریم.
● شما به یک گروه حقوقدان بین‌المللی نیاز دارید که نیاز هست از لحاظ مالی تأمین شوید. متشکریم. کار خوبی است.