سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی کانون اسلامی مهندسین

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی کانون اسلامی مهندسین

  • ساختمان قدس
  • سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۳

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله و السّلام علی رسول الله و آله
خیلی خوش‌آمدید. از حسن شما تشکر می‌کنم و باعث شرمندگی من است که انسانهای فرهیخته‌ای مثل شما چنین تعبیراتی دارید.
کانون مهندسین با پیشوند «اسلامی» می‌تواند در این دوره که کشور در بسیاری از مسایل زیربنایی به رکود رسیده مؤثر باشد. انتظار جامعه از افرادی مثل همین است که آستین همت را بالا بزنید و وارد میدان شوید. ان‌شاءالله موفق باشید.
در خصوص انتخابات از طرف بنده خیال شما راحت باشد که حتماً به عنوان زاپاس هستم و اگر احساس کنم که واقعاً نیاز است، حضور پیدا می‌کنم. شما هم می‌توانید تشکیل ستاد بدهید و می‌توانید حرف بزنید و زمینه‌سازی کنید. اگر نیاز باشد، می‌آیم و اگر کسی پیدا شود که می‌تواند خوب کار کند، نمی‌آیم. اما هنوز سه ماه فرصت است و شاید در این مدت برنامه‌هایی ارائه دهند که بتوانند از عهدة این مسئولیت برآیند و مسائل را حل کنند. هنوز راه‌حل منطقی که بتواند جامعه را قانع کند، ارائه ندادند. الان احساس می‌کنم صاحبنظران مانند شما به افراد و برنامه‌های آنها قناعت نکردند و نمی‌کنند.
حرفها و شعارها دیگر جواب نمی‌دهد. لیکن اگر آنها توانستند چه بهتر، اما اگر نتوانستند، مطمئن باشید بنده می‌آیم. خودم را متعلق به مردم می‌دانم. چون آنها به دعوت ما آمدند و انقلاب کردند. جنگیدند و این همه صبر کردند. لذا ما حق نداریم آنها را بلاتکلیف رها کنیم. این حق را هم نداریم که خودمان را برآنها تحمیل و حق آنها را ضایع کنیم. باید به آنها فرصت انتخاب بدهیم. بنابراین در چنین شرایطی مرا در میدان خواهید دید و انشاءالله همکاری خواهیم کرد. به هر حال نگرانی نداشته باشید. اگر نیاز شد، هستم. در مورد مشکلی که گفتید هم باید با درنظر گرفتن همه جوانب کار کنیم.
امروزه ایجاد اشتغال آنهم در مسایلی که برای ایران در سطح جهانی اعتبار می‌آورد، مهم است. ولی باید فرهنگ اسلامی را نیز رعایت کنیم.
والسّلام علیکم و رحمه الله