دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه کاشان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه کاشان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

اگرچه انقلاب اسلامی بدون احزاب شکل گرفت و به پیروزی رسید، اما اداره کشور از‌‌ همان روز اول بدون تشکّل و حزب آسان نبود.

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱

مصطفی عباسی مسئول دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با پایگاه خبری کاشان نیوز، با بیان این خبر گفت: این دیدار در فضائی صمیمی و با حضور برخی از وزرای اسبق دولت سازندگی و جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
وی با بیان مواضع سیاسی حزب اعتدال و توسعه در انتخابات پیش رو افزود: تصمیم نهائی حزب حضور قطعی در دو انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری است و شهرستان کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تبریک ولادت باسعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسگری (ع)، به مظلومیت و غربت این امام همام اشاره کرد و گفت: امیدواریم با فراگیر شدن امنیت و توسعه در کشور عراق زائران این امام عزیز بتوانند با آسودگی و امنیت به زیارت مضجع ائمه معصوم در سامرا بروند.
آقای رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش اعتدال و توسعه را دو ضرورت ارزشمند و مهم برای پیشرفت کشور خواند و با اشاره به جایگاه و اهمیت احزاب برای اداره کشور افزود: اعتدال و توسعه در حال حاضر دو حلقه مفقوده پیشرفت و تعالی ایران اسلامی است و جای این نیازهای اساسی را شعار‌ها و ادعاهای بزرگ گرفته است.
وی با بیان اینکه اگرچه انقلاب اسلامی بدون احزاب شکل گرفت و به پیروزی رسید، اما اداره کشور از‌‌ همان روز اول بدون تشکّل و حزب آسان نبود، به همین دلیل بیشتر اعضای کابینه دولت موقت از نهضت آزادی و دولت‌ها و انتخابات بعدی با حضور قدرتمند حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت.
هاشمی رفسنجانی، اداره کشور را با عقل جمعی موفق دانست و گفت: اگر اداره یک کشور متکی به افراد و جریان‌های خاص شود، نتیجه آن وضع کنونی خواهد بود که هیچ کس مسئولیت مشکلات و معضلات را پذیرا نیست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نعمت و حجت خداوند بر مردم و دوستداران اهل بیت (ع) دانست و تأکید کرد: شهدا، ایثارگران و بسیاری از انسان‌های پاک‌باخته، ارزشمند‌ترین دارایی خود را که جانشان بود برای تحقق و حفظ نظام اسلامی هدیه کردند و بر ما واجب است که کفران‌نعمت نکنیم و ضمن پذیرش اشتباهات و خطا‌ها و جبران سوءتدبیر و مدیریت‌ها، خواست‌های به حق مردم و شهدا و خانواده‌هایشان را محقق کنیم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جمهوریت و آزادی را از خواسته‌های اصلی مردم و مبارزان انقلاب اسلامی خواند و افزود: جمهوریت و آزادی بدون تحزب واقعی و قدرتمند، آسان و موافق نخواهد بود و اگر قرار است به مردم تکیه کنیم و آن‌ها در اداره کشور دخیل باشند، این امر جز در قالب انسجام و هماهنگی حزبی محقق نخواهد شد.
وی، خطاب به احزاب یادآور شد: مسئولان تشکّل‌ها وا حزاب باید تقویت انسجام تشکیلاتی، آموزش حزبی، کادرسازی و برنامه‌محوری را وجهه همّت خود قرار دهند و با امید و نشاط و صبر و بردباری بر تحولات کشور تأثیر بگذارند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اداره کشور را نباید به دست حوادث و اتفاقات سپرد، گفت: پشتوانه تشکیلاتی و حزبی قوای مجریه و مقننه به شکل‌گیری دولت و مجلس کار‌شناس، کارآمد و مسئولیت‌پذیر خواهد انجامید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آینده کشور را در صورت بهره‌گیری و می‌دان‌داری احزاب مسئول، شناسنامه‌دار و قانونمند، تضمین شده خواند و تأکید کرد: امیدواریم با می‌دان‌داری احزاب مردمی، فراگیر و قدرتمند کشور به تدریج از شرّ شرارت‌های داخلی و خارجی‌‌ رها و مسیر توسعه، رفاه و پیشرفت هموار گردد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، دکتر محمدباقر نوبخت با ارائه گزارشی از شکل‌گیری حزب اعتدال و توسعه و برنامه‌ها و اهداف این تشکّل گفت: حزب اعتدال و توسعه همواره تلاش داشته است به شعار‌ها و برنامه‌های خود پایبند بوده و علی‌رغم وجود موانع و مشکلات در مسیر فعالیت‌های حزبی، با کمک به مسئولان و ارائه دیدگاه‌های کار‌شناسانه خود بر تحولات جامعه تأثیر بگذارد.
نوبخت با اشاره به گردهمایی شورای مرکزی و مسئولان استانی حزب اعتدال و توسعه گفت: درصدد هستیم با رسیدن به جمع‌بندی، به صورت فعال و مؤثر در انتخابات ریاست جمهوری آینده حضور و مشارکت فعالانه را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

تصاویر ضمیمه