خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سا ل ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران »

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سا ل ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران »

  • تهران
  • چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۶۰

 اول وقت، خاطرات روز قبل را نوشتم. آقای مهدی رهنما آمد. از اینکه آقای قدوسی  در اثر فشار مخالفانش و پرونده‌ای که برایش ساخته‌اند، عذر ایشان را از کار در دادستانی انقلاب ‌خواسته بودند، گله داشت. خدمات خود را در رابطه با کشف خلاف‌های شرکت‌های نفتی توضیح ‌داد.

 حاج احمد آقاخمینی تلفن کرد و خواست که کاری برای آقای محمود بروجردی که اخیراً از معاونت پارلمانی وزارت خارجه کنار رفت، در نظر گرفته شود و نیز برای آقای [علی‌اکبر] محتشمی؛ توصیه داشت که با آقایان علما، رابطه بهتری برقرار شود.

 پیش‌ازظهر جلسه کمیسیون آئین‌نامه داشتیم و بعدازظهر جلسه هیأت رئیسه. در هیأت‌رئیسه اطلاع شعبه سی‌وپنج دادرسی در مورد شکایت و اعلام جرم آقای بنی‌صدر علیه آقای‌ رجائی و بهزاد نبوی در مورد حل قضیه گروگان ها مطرح شد، چون اطلاع مجلس در مورد جرائم‌ عادی رئیس جمهور و وزرا لازم است، نه جرائم سیاسی و تردید پیش آمد که این گونه موارد را مجلس رسیدگی می‌کند یا دادگستری؟  قرار شد از شورای نگهبان توضیح خواسته شود، سپس‌اگر لازم بود،  به اطلاع مجلس برسد.

 نامه آقای [بهزاد] نبوی مطرح شد که تقاضای  جلسه غیر علنی رسمی مجلس برای توضیح ‌درباره گروگان‌ها داشت. در دستور هفته آینده گذاشتیم.

 با استانداری کرمانشاه درباره خبر حمله لشکر هفت زرهی عراق به نیروهای ما در بازی‌دراز صحبت کردم. بحمدالله دفاع نیروهای ما قوی بوده ، ولی فشار دشمن هم زیاد است.