پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت طرح اخراج اسرائیل از سازمان ملل

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت طرح اخراج اسرائیل از سازمان ملل

  • دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۶۳

مخاطب: رؤسای 21 کشور جهان

 مناسبت: طرح اخراج اسرائیل از سازمان ملل

 تاریخ: شانزدهم مهر 1363

    پیام به رؤسای 21 کشور جهان بمناسبت طرح اخراج اسرائیل از سازمان ملل

 عالیجناب همانطور که استحضار دارند 36 سال قبل با توطئه مشترک قدرت‏های استکباری جهان، سرزمین فلسطین از دست مسلمانان خارج و به تصرف جنایتکاران صهیونیست در آمد.

 حکومت صهیونیستی با کمک و حمایت مادی و معنوی همه جانبه هم‏پیمان خود آمریکا، در طول دهها سال دست به وحشتناک‏ترین جنایات در راه تحقق اهداف نژادپرستانه صهیونیسم زده است. و هر روز جهانیان شاهد ادامه اینگونه اعمال توسعه طلبانه با اهداف استعماری و ضد اسلامی او در منطقه حساس خاورمیانه و عالم اسلام می‏باشند، این رژیم به عنوان بازوی اجرائی سیاستهای تجاوزکارانه نظامی و توسعه طلبی آمریکا جز در راه تجاوز و خونریزی و ایجاد تفرقه و بی‏ثباتی سیاسی در منطقه گام برنداشته است. اکنون بیش از 36 سال است که مردم رنج کشیده و مصیبت دیده فلسطین قربانی توطئه‏های صهیونیسم جهانی هستند.

 این ملت مظلوم و بی‏پناه که از سرزمین خود بوسیله استعمارگران و نژادپرستان رانده شده‏اند هنوز ملجاء و ماوائی ندارند. ملل منطقه خاورمیانه و مردم مظلوم فلسطین تا زمانیکه اجازه دهند این غده سرطانی در بین آنها نشو و نما کند، روی راحت و آسایش نخواهند دید. سکوت دول مسلمان در مورد جنایات بی‏حد این رژیم نشان می‏دهد که فلسطینیان تا چه اندازه در این جهان مظلوم ما بی‏یار و یاورند.

 با شناختی که صهیونیسم به عنوان یک فکر منحط ارتجاعی و توسعه‏طلب که خواهان گسترش مرزهای غصبی خویش از نیل تا فرات می‏باشد داریم و نیز معارضه و معاندت ذاتی این تفکر با اسلام معتقدیم تنها هنگامی این ظلم ریشه‏کن خواهد شد که دول و ملل اسلامی قاطعانه و متحد در تمامی صحنه‏ها به مقابله با منافع آمریکا و جلوگیری از تقویت و توسعه صهیونیسم برخیزند.

 تجربه سالیان گذشته نشانگر این واقعیت است که این رژیم به تعهدات خود در مقابل جامعه بین‏المللی و منشور سازمان ملل متحد پایبند نبوده و هرگاه که منافعش ایجاب نماید به کمک حامیانش به راحتی این اصول را زیر پا می‏نهد. در این زمینه می‏توان از انضمام سرزمینهای اسلامی از قبیل بلندیهای جولان، نهایتاً لبنان و غیره نام برد که این امر دلیلی روشن بر نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد و کنوانسیون 1949 ژنو می‏باشد.

 همانطور که اطلاع دارید دولت جمهوری اسلامی ایران از دو سال قبل حرکتی را در زمینه اخراج رژیم اشغالگر قدس از سازمان ملل متحد شروع نموده است، روند موفقیت آمیز این حرکت نشان می‏دهد چنانچه دول و ملل اسلامی به طور قاطع و پیگیر از این حرکت اسلامی و انسانی حمایت نمایند، اخراج این غده سرطانی از سازمان ملل متحد دیری نخواهد پائید. اتفاق و اتحاد دول مسلمان در حمایت از پیشنهاد اخراج این رژیم در مجمع عمومی امسال اقدام مثبتی در راه لبیک به ندای مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین خواهد بود. باشد که این عمل به عنوان یکی از بزرگترین خدمات ملل مسلمان به سازمان ملل متحد در آستانه چهلمین سالگرد تأسیس آن و بعد از اخراج رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی در آرشیو این سازمان ثبت و ضبط گردد.