پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت ام‌الشهدا جهان‌آرا

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت ام‌الشهدا جهان‌آرا

  • تهران
  • دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰

انّا لله و انّا الیه راجعون

درگذشت ام‌الشهدا حاجیه خانم ساره امامزاده،* مادر شهیدان سیدمحمد،** سیدعلی و سیدمحسن جهان‌آرا را به خانواده معزز شهدا، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس تسلیت می‌گویم.

در آستانه سالگرد دوران دفاع مقدس با تجلیل از مقام شامخ همه شهیدان جنگ تحمیلی به‌ویژه گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر شهید محمدعلی جهان‌آرا، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه مغفوره علوّ درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

 

 

* پیکر پاک این بانوی بزرگوار، صبح روز دوشنبه (۲۱ شهریور ۱۳۹۰) در قطعه مادران شهدا در بهشت زهرای تهران و در مجاورت مزار فرزند شهیدش سردار سرلشگر سیدمحمد جهان‌آرا، آرام گرفت.

خانواده جهان‌آرادر دوران هشت سال دفاع مقدس سه شهید و دو جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرد که شهید سیدمحمدعلی جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر در نخستین سال جنگ، یکی از افتخارات ایرانیان است که خرمشهر به عنوان نماد مقاومت، به نام او شناخته می شود.

** شهید محمد جهان آرا 9 شهریور 1333 در خرمشهر بدنیا آمد. 13 ساله بود که پایش به فعالیت‌های دینی مساجد و هیات‌های مذهبی باز شد. با یک گروه مبارز مخفی به نام «حزب‌الله خرمشهر» آشنا شد. دو سال بعد یعنی 1351 گروه حزب‌الله توسط عوامل ساواک شناسایی شد و تمام اعضایش از جمله محمد دستگیر و زندانی شدند. سال 1358 ازدواج کرد و همان سال‌ها فرماندهی سپاه خرمشهر را به عهده گرفت. پس از شکستن محاصره آبادان در سال1360 ،  7 مهر به همراه تعداد ی از فرماندهان راهی تهران شدند تا گزارش عملکرد شجاعانه نیروها را به رهبر انقلاب بدهند. در میانه‌ راه هواپیمای حامل آنها دچار نقص فنی شد و سقوط کرد و جهان آرا و دیگر مسافران هواپیما به شهادت رسیدند.