مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در پایان سفر به یزد

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در پایان سفر به یزد

  • دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۷۴

 

خبرنگار: جناب آقای هاشمی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، سفر یک روزه‌ای به یزد داشتید. خسته نباشید، تمنا می‌کنم در آخر سفرتان بفرمایید، با توجه به سفر قبلی که به منطقه داشتید، پیشرفتهای استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ و تصویر کلی که از استان دارید چگونه است؟ و همچنین ارزیابی سفر امروزتان را بفرمایید.

رئیس‌جمهور :

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اولا من از مردم شریف استان یزد عذرخواهی می‌کنم که به خاطر کمی وقت فرصت زیارت آنها را نداشتیم. ان شاءالله در پایان اجرای طرح انتقال آب، برای افتتاح می‌آییم و آن موقع مردم را زیارت می‌کنیم. من واقعآ برای شهر یزد و برای استان حرکت خوبی را می‌بینم. قطعآ خیلی جاهای کمی رفتم، یک شهرک صنعتی را دیدم و کمی مسیرها را دیدم. وضع خیلی این دو سه سالی که من ندیده بودم بهتر شده است، ان‌شاءالله باز هم بهتر خواهد شد. من چند تا طرح را گذرا دیدم. دو تا طرح در دست اجراست، یکی انتقال آب و یکی فولاد آلیاژی که هر دویشان برای من عزیزند. انتقال آب برای استان یزد مهم است. فولاد آلیاژی برای همه کشور عزیز است. الان همه صنایع ایران چشم‌انتظار تکمیل آن طرح هستند. دو تا طرح صنعتی را افتتاح کردیم. یکی لاستیک یزد و یکی هم برنج‌سازی وزارت دفاع را، که هر دویشان؛ صنعت استراتژیک کشور هستند. یک بیمارستان خوبی را در شهر یزد افتتاح کردیم که ان‌شاءالله تحولی در بهداشت و درمان این شهرستان خواهد بود. ملاقات خوبی با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی یزد داشتیم که در این آزمایش سراسری کشور، افتخار پیدا کردند رتبه اول را حائز شدند که من برای تبریک‌شان آمده بودم و با آنها صحبت کردم. با مسئولان شهر، امام جمعه محترم شهر، یک مذاکرات نسبتآ فشرده‌ای برای نیازها و وضع استان داشتیم که برای من مفید بود، اطلاعات جدیدی گرفتم. در پایان این سفر کوتاه توفیق دیگری خداوند داد که دو سه ساعتی به نوق، که زادگاه من است می‌روم، مادرم و خواهرانم را چند ماهی است ندیدم، می‌روم یک زیارت کوتاهی از آنها می‌کنم و ان‌شاءالله برمی‌گردم.

ببخشید، وقت‌تان هم محدود است، ولی یک سئوال دیگر هست. در مورد تأمین اعتبارات مالی و تسهیلاتی که دولت می‌تواند برای پیشرفت و پیشبرد اجرای طرح انتقال آب داشته باشد، اگر ممکن است بیان بفرمایید که چه کمکهایی است؟

رئیس‌جمهور :

دولت امسال در بودجه، سهم خوبی را ]تدارک [ دیده، البته ما بنا داریم و پیشنهاد شده که اخیرآ اوراق مشارکت منتشر کنیم، برای اینکه به اجرای طرح سرعت بیشتری بدهیم. اگر این اقدام بشود؛ فکر می‌کنم یک مقدار زمان اجرای طرح کوتاهتر خواهد شد.

خبرنگار: متشکرم و ان‌شاءالله که موفق و مؤید باشید.