مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در فرودگاه بجنورد

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در فرودگاه بجنورد

  • بجنورد
  • چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۷۵

 

خبرنگار : ..... جنابعالی و به دست مبارک حضرت عالی در شهرستان بجنورد ، اسفراین و شیروان افتتاح بشود می خواستم در مجموع نقش استان خراسان را در توسعه اقتصادی کشور جویا بشوم؟

آیت الله هاشمی : بسم الله الرحمن الرحیم . استان خراسان با شرایط جدید که در شمال ما بوجود آمده است یکی از محورهای مهم منطقه شده است ، و یک چهار راه بسیار با عظمتی است برای منطقه . خوشبختانه برنامه هایی که برای این استان تدارک دیده شده است می تواند به استان این فرصت را بدهد که نقش مناسب خودش را ایفا بکند ما در همین سفر که فقط در گوشه ای از استان هستیم در شمال استان در یک محدوده کوچکی طرحهایی که یا افتتاح می کنیم یا بازدید می کنیم و یا کلنگ می زنیم بیش از  407 میلیارد تومان هزینه شده است در آن و طرحهای فراوان دیگری هست که باز در همین منطقه است ولی ما دیگر فرصت پیدا نمی کنیم برویم آنها را ببینیم این نشان وسعت تحرک سازندگی در این استان است . من در این سفر برنامه ملاقات مردمی ندارم چون قبلا" به این شهرستانها همه آمدم بیشتر به کارها می رسم و ان شاءالله در فرصت مناسب دیگری مردم را زیارت می کنم .

خبرنگار : سعی می کنم زیاد وقتتان را نگیرم با توجه به اینکه مجتمع پتروشیمی خراسان بدست کارشناسان و متخصصان ایرانی افتتاح و راه اندازی می شود جنابعالی در مورد نقش متخصصان داخلی چه صحبتی دارید ؟

 

آیت الله هاشمی : امروز همه کارها در ایران بدست مردم خود ایران دارد انجام می شود و ما آمادگی داریم که در خارج از ایران هم این خدمات را ارائه بدهیم. ایران امروز یکی از مراکز عمده نیروهای متعهد و صالح دنیا است .