مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره نیروی دریایی مصاحبه کنندگان : خبرنگاران ایرنا، ایسنا و واحد مرکزی خبر

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره نیروی دریایی مصاحبه کنندگان : خبرنگاران ایرنا، ایسنا و واحد مرکزی خبر

  • نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران - میدان رسالت
  • یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۱

 

نیروی دریایی، یکی از جاهای

مطمئن دفاعی کشور

مسؤولیت نیروی دریایی ایران

با توجه به وضعیت منطقه

Èضمن تشکر از اینکه به بنده و همکارانم وقت مصاحبه را دادید، خوشحال می‌شویم که هدف و ارزیابی خودتان را از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بینندگان عزیز ما بیان فرمایید.

Éبسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم، من در درجه اوّل به‌خاطر هفتم آذر آمدم که به پرسنل نیروی دریایی تبریک بگویم. فرصتی شد که از نمایشگاه بازدید کنم. بخشهای مختلف نمایشگاه را با سرعت دیدم، هم شناورها و برنامه‌هایی که دارند و هم ابزار جنگی و دفاعی که در شناورها هست و هم وسایل ارتباطی و برنامه‌های آموزشی و قطعه‌سازی. در مجموع احساس می‌کنم نیروی دریایی با اتّکا به تجربه دفاعی که دارد، امروز یکی از جاهای مطمئن دفاعی کشور ماست. حضورشان در دریای مازندران، خلیج‌فارس و کلّ منطقه قابل توجه است. در همه بخشهای زیر سطحی، سطحی و ساحلی کم‌کم یک نیروی به روز و قبراقی را در ایران شاهد هستیم. با توجه به اهمیتی که امنیت منطقه دارد، مسؤولیت نیروی دریایی ایران قابل توجه است. با ظرفیتی که الان در این نیرو هست، این پیشرفت قابل دسترسی می‌باشد.

Èآخرین تجزیه و تحلیل حضرت‌عالی از منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان و همچنین ارتباط آن با دریای خزر در شرایط فعلی جهان سیاست چگونه است؟

اهمیّت خاورمیانه در

دنیا و طمع آمریکایی‌ها

به این منطقه

نیروی دریایی ارتش و سپاه

آرامش بخش مرزهای

دریایی ایران

Éبه هر حال جایی است که چشم همه دنیا به اینجاست. چون همه می‌دانند اینجا مهمترین نقطه تأمین انرژی است و امنیت اینجا برای آنها فوق‌العادده مهم است. متأسفانه طمع آمریکایی‌ها یک مقدار فضای روانی را آلوده کرده است که انتظار داریم آمریکا کم‌کم بفهمد که این آلودگی به نفع خودش نیست و بگذارد مسؤولان منطقه امنیت منطقه را حفظ کنند. چون خودشان علاقه‌مند به امنیت هستند.

Èنقش نیروی دریایی و نیروی مسلّح را در این رابطه چگونه ترسیم می‌کنید؟

Éنقش آنها را درجه اوّل می‌دانم. به‌خصوص در سواحل که نیروی دریایی و نیروی هوایی نقش بسیار مؤثری خواهند داشت. همچنین نیروهای زمینی (هم ارتش و هم سپاه) نقطه آرامش منطقه هستند.

Èمتشکرم.

Éموفق باشید.