سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای واحد اطلاعات و عملیات سپاه اسداران انقلاب اسلامی

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای واحد اطلاعات و عملیات سپاه اسداران انقلاب اسلامی

  • چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۶۴

بسم الله الرحمن الرحیم
از کار شما و خطراتی که در آن وجود دارد مطلع هستیم. کار شما به‌عنوان یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین و پر مخاطره‌ترین واحدهای سپاه پاسداران مطرح است و به خاطر طبیعت خطری که در کار شما وجود دارد و شما پیشتاز خطر در هر حرکت نظامی هستید، با چشم و گوش و راهنمایی شما توفیقات جنگ فراهم می‌شود و تجربه شما می‌تواند آن را زیادتر کند.
دشمنان اسلام با تمام توان خود دست به کار شده‌اند تا رژیم بعث عراق را از فتنه‌ای که خودش ایجاد کرده، نجات دهند. اینها حزب بعث را در حساس‌ترین نقطه منطقه و برای اذیت و آزار ملت‌ها و تفرقه انداختن بین ملتها و همچنین مانعی برای اتحاد دنیای اسلام در مقابل اسرائیل تشکیل دادند و حزب بعث هم با شعار ظاهر فریب سوسیالیستی و انقلابی مردم را فریب داده است.
در طول تاریخ حزب بعث همیشه مأموریت‌های آنان را اجرا می‌کرده است و اما این بار خدمتی که از او خواستند، بسیار بالاتر از قدرتش بود و از هم پاشیدن انقلاب اسلامی و متلاشی کردن کشور ما و به قول خودشان داشتن نقش ژاندارمی در منطقه که قبلا شاه پیشتاز این نقش بوده به حزب بعث واگذار شد، چون مأموریت بسیار سنگین و بزرگی بود. به جای آنکه او موفق شود، خودشان گرفتار شدند و حال باید تلاش کنند که حزب بعث را از مخمصه نجات دهند. در این راه همه امکانات را به راه انداختند و خیلی هم رذیلانه کار کردند. در این مقطع یک ماه گذشته حوادث سریعی اتفاق افتاد و البته آنها از مدتها پیش شاید از یک سال پیش خود را برای این مرحله آماده کرده بودند، تحویل هواپیماها و انواع موشک و تهیه اطلاعات لازم و تجهیز عوامل داخلی ایران از قبیل منافقین، مارکسیست‌ها، ملی‌گراها، سلطنت‌طلب‌ها و لیبرالها انجام شد تا در زمان مناسب با یک فشار همه جانبه‌ای که به‌جمهوری اسلامی می‌آورند، کشور ما را وادار کنند که از حق خود صرف‌نظر نماید و از هدف اسقاط و سرنگونی حزب بعث که مهمترین شعار ماست صرف‌نظر کنند.
استکبار جهانی فکر می‌کرد که در این مقطع پیروز خواهد شد. آنها تصورشان این بود که ما قدرت مقابله به مثل نداریم و با فشار آوردن به‌شهرها و رگبار تبلیغات خارجی ما در بن‌بست سیاسی و اجتماعی قرار می‌گیریم و تسلیم می‌شویم و شما دیدید که خداوند چگونه این توطئه‌ها را خنثی نمود و برای آن نتیجه معکوس ببار آورد و دیدید که آن همه تبلیغات برتری هوایی عراق و برتری تکنولوژی که اینها کردند با یک سیلی که برادران شما در جبهه و یک سیلی که واحد موشکی شما به بغداد زدند و مقاومت فوق‌العاده حیرت‌انگیزی که مردم ما در شهرها از خود نشان دادند و هرچه اینها در شرارتشان اوج گرفتند مردم وفاداری خود را نسبت به‌اسلام بیشتر نمایان ساختند.
معلوم شد که ادعاهای برتری هوایی و این چیزها همه‌اش حرف است و پشتوانه مردمی ما آن چنان قوی است که قدرت سیلی زدن بیش از این را هم داریم و دیدید که بر خلاف ادعاهایشان نیروی هوایی ما بسیار پرقدرت است و امکاناتی که فکر می‌کردند، جمهوری اسلامی فاقد آن است ما در دست داریم. در جبهه‌ها کاملا قدرت پیشروی داریم، مردم تحمل فوق‌العاده‌ای دارند و آمادگی تحمل آینده جنگ را هم به‌خوبی دارند، دشمنان ما فهمیدند که ما ابزار مقابله به مثل را داریم. ما نمی‌خواهیم جنگ را با شرارت تمام کنیم می‌خواهیم، کسانی که کشور ما را اشغال کردند و کسانی که به آنها دستور دادند تنبیه کنیم. این موضع ما اکنون در مجامع بین‌المللی و برای همه جا افتاده و روشن شده، اما آنها باز هم دست از شرارت برنخواهند داشت و البته آنها تا آخرین نفس مقاومت خواهند کرد.
از نظر تبلیغاتی گفتند که ایران در حمله بدر آن‌چنان صدمه‌ای خورده که تا یک سال دیگر نمی‌تواند حرکتی کند، اما هنوز دو سه هفته نگذشته بود که هیاهو برپا کردند که ایران تدارک حمله وسیعی را علیه عراق آغاز کرده است. ببینید اینها دچار چه تناقضاتی شده‌اند. آیا آن حرف قبلی درست بود یا این حرف جدید؟ این حرفی است که دستگاه‌های تبلیغاتی دنیا باید در مقابل ناظران بین‌المللی که با دقت مسائل را دنبال می‌کنند جوابگو باشند.
آمریکا یک دفعه عنوان می‌کند که ایران امکانات بیشمارش را به جبهه‌ها منتقل کرده است، این حرف دو جنبه دارد: یکی هدف امروزی آنها است که عراق فکر می‌کند تنها حربه‌ای که دارد، سلاح شیمیایی است و اشتباه هم می‌کند و بعدآ می‌فهمد که مثل بقیه کارهایش اشتباه می‌کند و دیگر اینکه آنها می‌خواهند با این حرفها، عراق را تبرئه کنند.
البته از این طرف آنها دچار مشکل خواهند شد. چرا که سرباز عراقی مثل سرباز ایرانی که برای شهادت به جبهه‌ها می‌رود، نیست. چون آنها بوی مواد شیمیایی را هم که حس کنند، تحقیقآ در جبهه نمی‌مانند، این تناقض در حرکات دشمن ما به وجود آمده است. فرانسویها به‌دکترهایشان و رؤسای بیمارستانهایشان اجازه نداده‌اند که درباره مجروحین بمبهای شیمیایی مصاحبه کنند.
روزنامه‌های فرانسه اکنون نمی‌توانند از طریق مجروحین، اطلاعاتی در مورد مسائل شیمیایی به‌دست آورند و این را یک پروفسوری رسمآ اظهار نمود. فرانسه مدعی آزادی مطبوعات و دمکراسی جدید است و خود را پیشتاز آن می‌داند، چقدر برایش رسوائی دارد که یک جنایت جنگی را در اخبارش سانسور کند و به دانشمندان و دکترهایش فشار بیاورد که شما این اخبار را پخش نکنید، این خیلی زشت است برای افکار عمومی و آنها که برای آزادی مطبوعات ارزش قائل هستند و برای آنها که روی فرانسه به‌عنوان پایگاه آزادی حساب می‌کردند، برای آنان که ارزشی برای افکار عمومی قائل بودند، چطور ممکن است که حاضر شوند همه زیر علامت سئوال بروند. اینها احساس خطر می‌کنند، اینها ترس از اسلام است، اینها از یک مجروح جنگی که تمام تنش از سوزش مواد شیمیایی در رنج است، می‌ترسند که اخبار جنگ شیمیایی از طریق او در روزنامه منعکس شود.
همه شما شاهد رسوایی اخیر فیلم مونتاژی که کشف شد، بودید. کشوری مثل ایتالیا و روزنامه‌های ترکیه و فرانسه و ایتالیا و تلویزیون اینها همه باید بار این رسوایی را تحمل کنند و سرشکسته بشوند، به خاطر اینکه برای نجات یک حزب منفور جنگ‌افروز عامل استعمار که خودش را به‌دام انداخته، اقدام می‌کنند. این کار آثار مقطعی دارد، یعنی آن روزی که این فیلم در تلویزیون پخش می‌شود افکار عمومی را فریب داده و تعدادی را علیه ما تحریک می‌کند، اما اینها فردا وقتی که روشن شود ریشه را می‌زند.
شما واقعآ مقتدر هستید، البته نباید مغرور شوید، اما این اقتدار واقعآ از درون شما مایه می‌گیرد. این مردم بیدار و هشیار متدین و جان گذشته و به خدا پیوسته، آن قدر قدرت دارند که همه بساط تبلیغاتی، سیاسی و نظامی استکبار جهانی را بر هم بزنند و آن چنان آن را به نفس نفس انداخته‌اند که آنان را وادار ساخته حرکات متناقضی و بی‌حساب را انجام دهند.
وضع جبهه‌ها را شما بهتر می‌دانید، عراق در هر نقطه‌ای از جبهه‌ها آسیب‌پذیر است، منطقه شمال عراق دیگر به‌کلی از حیز انتفاع برای عراق خارج می‌شود و میدانی برای مخالفان عراق است. اگر جلو بروید، خطر دم گوش بغداد است و از نقطه‌ای که شما به‌دجله در قسمت بالای آن بین بصره و بغداد نزدیک می‌شوید به‌هر نقطه‌ای که شما 5 یا 10 کیلومتر خیز بردارید می‌بینید که چه بر سر بغداد در رابطه با ارتباطش خواهد آمد. در جنوب شما می‌بینید که عراق مثل کاغذی که در زیر باران شدید قرار دارد، آسیب‌پذیر می‌باشد.
شما که گامهای بلندی در فتح‌المبین و بیت‌المقدس و طریق‌القدس و جاهای دیگر برداشتید، یک گام به اندازه نصف آن گامها اگر بردارید، ضربه‌اش مساوی با 20 برابر آن گامها خواهد بود و از لحاظ روانی در داخل عراق با اصابت موشکها به مرکز بغداد، مردم که کذب ادعاهای دفاع محکم را می‌بینند، خرابی اوضاع داخل بغداد را بیشتر نشان می‌دهد.
آنها روی این مطلب فکر می‌کنند که راه نجاتشان این است که تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی شوند و خودشان و ما را راحت کنند. این فکر در ارتش عراق الان قوی است. وضع اقتصادی آنان به‌مراتب از سالهای قبل بدتر است. کشورهایی که با آنان طرف معامله بودند، مثل یوگسلاوی، هند و فرانسه اکنون با عراق برای گرفتن مطالباتشان که مرتبآ به تأخیر افتاده و متراکم شده است، درگیری دارند و برای کارهای جاری و طرح‌هایشان فشار به عراق می‌آورند که پول بدهد، بانکهای مرکزی این کشور تضمین کرده‌اند که بخش‌های خصوصی به عراق بروند و سرمایه‌گذاری کنند و الان نمی‌توانند بپردازند، کشورهایی مثل عربستان و کویت که به‌عراق کمک می‌کردند، خودشان دچار کسر بودجه شدند.
ما الحمدللّه از پنج سال پیش که این جنگ تا به‌امروز شروع شده، هر روز محکم‌تر و با حساب بهتر داریم زندگیمان را ادامه می‌دهیم. این وضع موجود است که یک ضربه قاطع ما در هر نقطه از این نقاطی که گفتم، می‌تواند از داخل نظام عراق را متلاش کند.
به همین دلیل است که اینها اکنون به‌دست و پا افتاده‌اند و کارهای تبلیغاتی خود را زیاد کرده‌اند و مجامع بین‌المللی راه افتاده‌اند و شما باید با اراده و محکم آماده باشید و ان‌شاءاللّه خداوند نتیجه این جنگ طولانی را که تحمل کردید و اجر و ثواب خون این شهدایی را که شما از دست دادید، به ملت ما و مسلمانان و اسلام در منطقه و کشورمان خواهد داد و شماها هم اکنون "وَالسَّابقُونَ الاîَوَّلُونَ" پیشتازان این دفاع مقدس، پیش خداوند آبروی خود را دارید و خداوند شما را حفظ بکند و به برادرانتان در جبهه پیروزی بدهد و این پیروزی فقط در سایه مقاومت و اتحاد و هشیاری در مقابل توطئه‌ها به دست می‌آید. ان‌شاءاللّه.
شما مثل گذشته همین ارزشهایی که داشتید حفظ خواهید کرد. سلام بنده و نمایندگان مجلس را به همه همرزمانتان برسانید و دعای همه، بدرقه راه شما است و ان‌شاءاللّه پس از پیروزی کامل شما را باز زیارت خواهم کرد.
    والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته