سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع اعضای یگان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت تأسیس واحد دریایی سپاه و اثرات آن

سخنرانی آقای هاشمی در جمع اعضای یگان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت تأسیس واحد دریایی سپاه و اثرات آن

  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۳

 

 سخنرانی در جمع اعضای یگان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

    بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم

 تشکیل واحد دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‏اندازه تشکیل خود سپاه در کل انقلاب مؤثر است، دریا جای بکر و حساسی است که حرکت نوین را می‏طلبد. تاکنون حضور نیروهای فداکار و ایثارگر در عرصه دریاها آزمایش نشده بود، بنابراین وجود عناصر سپاه در آنجا برای استکبار جهانی پدیده‏ای است بس وحشتناک. استکبار جهانی ممکن است با داشتن ابزار پیچیده و فوق‏العاده خود بتواند تنها در مقابل سلاح‏های ما عرض اندام کند، اما در مقابل نیروهای ایثارگر و در مقابل ایمان شما بسیار ضعیف و زبون است.

 امروز مرزهای دریایی جمهوری اسلامی از فاو گرفته تا مرز پاکستان نیاز به سلحشوران فداکاری چون سپاه پاسداران دارد که به حمدالله این نیاز فوق‏العاده تحقق یافته است و قدم‏های فولادی شما دلیرمردان خطه توحید، آن خط طولانی را که حافظ مناطق مهمی از کشور ما هستند، حفاظت می‏کند. مناطق مذکور از لحاظ منابع طبیعی و هم از لحاظ سوق‏الجیشی برای ما حکم الماس را دارد. علاوه بر آن هر کدام از جزایر کوچک ما در خلیج‏فارس ارزش فوق‏العاده‏ای هم از نظر نظامی و هم از نظر اقتصادی دارد، مهمتر از همه حساسیت سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان است که ابرقدرتها همچون لاشخور به آنجا چشم دوخته‏اند. رویای دیرینه رسیدن به آبهای گرم از طریق جنوب برای یک ابرقدرت و کابوس وحشتناک پیدا شدن رقیب برای ابرقدرت دیگر ما را به‏حساسیت بیش از پیش این مناطق آگاه می‏سازد. استکبار جهانی از قدیم چشم طمع به‏آنجا دوخته بود و وجود پایگاه‏های نظامی در مقابل رقیبش را برای خود لازم می‏دانست. آمریکاییها حساب زیادی روی پایگاه نظامی‏شان در چاه‏بهار باز کرده بودند و آن موقع آمریکا برای روسها نگران کننده بود، اکنون حضور جمهوری اسلامی برای هردو ابرقدرت ناخوشایند و تلخ است. به همین دلیل بود که پایگاه نیروی دریایی ما را در آنجا در زمان ژنرال قبلی‏مان، خراب می‏کردند، و ژنرال بعدی هم که جاسوس بود نمی‏خواست آنجا درست شود چرا که حساسیت آن دیار برای آنها روشن بود.

 نیروهای سپاه باید در آنجا همچون جبهه‏های جنگ علیه صدامیان حماسه بیافرینند و نقش ایثارگرانه خویش را ایفا نمایند، بنابراین واحدهای یگان دریایی سپاه باید متوجه باشند که وظیفه بزرگ و سنگینی را بردوش دارند. و باید بگویم که اهمیت سواحل دریای خزر نیز کمتر از سواحل جنوبی نمی‏باشد و حضور جدی شما سپاهیان توانمند و فداکار بعنوان نیروهای انقلاب احساس می‏شود.

 سلحشوران نیروی دریایی به‏خوبی از مرزهای آبی کشورمان حراست کرده‏اند و ناوگانها و کشتیهای جنگی خود را در مصاف با دشمن به‏خوبی بکار برده‏اند، اما از آنجا که ممکن است ناوگانها، زیردریایی‏ها و پرنده‏های دریایی و رادارها بعنوان طعمه‏های چربی برای دشمن جنایتکار جلوه کنند و از آنجایی که کاربرد این سلاحها ممکن است در مقابل ابزار پیچیده آنها محدود باشد وجود نیروهای کوچک سریع و متحرک که سرنشینان فداکاری دارد، بسیار ضروری و تحملش برای دشمن غیرممکن است و در این راه نیروی دریایی توانمند ما از لحاظ نظامی از شما حمایت می‏کند.

 ژاپنی‏ها در آن جنگ، با هواپیماهای کوچک و با خلبانان جان برکف، خود را به نقاط حساس کشتی‏های غول پیکر آمریکایی می‏زدند و آنها را منحرف می‏ساختند و مصاف ژاپنی‏ها در آن جنگ ابهت آمریکا را در هم شکست و بخاطر عجز و زبونی آمریکا در مقابل ژاپنی‏ها بود که آنها دست به استفاده از بمب اتمی زدند، همین وضع در اقیانوس هند قابل پیش‏بینی است، تنگه هرمز و خلیج‏فارس هم‏اکنون برای کارتلها و دولتهای استکباری شرق و غرب کابوس وحشتناکی را بوجود آورده است که نهایت آن برای غربیها قابل پیش‏بینی نیست. اگر ما بخواهیم تنها با ابزار پیچیده و چند ناو با آنان در تنگه مقابله کنیم، برای آنها قابل علاج است، آنچه برای استکبار جهانی قابل علاج نیست، وجود نیروهای فداکاری مانند یگان دریایی سپاه در کنار دیگر نیروهای توانمند جمهوری اسلامی و نیروی دریایی ارتش ماست. شما باید نیروهای خود را در منطقه گسترش دهید و تمام راه‏های کور و نامشخص قاچاقچی‏ها که مرزهای ما را مخدوش کرده‏اند ببندید و با قدرت کامل، امنیت را در منطقه ایجاد نمایید.

 به خاطر جنگ و دیگر گرفتاریها نیروهای ما به طرف مقابله با کافران بعثی کشیده شده‏اند، در حالی که ما خیلی بیشتر دست به کار ایجاد یگان دریایی سپاه پاسداران می‏زدیم. هم‏اکنون که ما بر جنگ مسلط شده‏ایم آمادگی آن را داریم که این نیروی عظیم را به‏وجود بیاوریم. من با تأکید بر اهمیت تشکیل یگان نیروی دریایی سپاه، به شما می‏گویم که آثار و نتیجه این جهاد مقدس را چند سال دیگر به‏خوبی لمس خواهید کرد و تحقیقاً نظر امام امت نیز در تأیید تشکیل چنین نیرویی است. ما به‏اندازه چند کشور حوزه جنوبی خلیج‏فارس و عربستان در خلیج‏فارس مرز آبی داریم و ما می‏خواهیم که با اینها دوست باشیم، در صورتی که این کشورها بخواهند موقعیت خود را درک کنند به حساسیت مسأله پی ببرند.