سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع گروهی از مردم شهر آباده پیرامون بسیج و انقلاب

سخنرانی آقای هاشمی در جمع گروهی از مردم شهر آباده پیرامون بسیج و انقلاب

  • پنجشنبه ۸ دی ۱۳۶۲

 

 سخنرانی در جمع گروهی از مردم شهر آباده 

 »اَلْحَمْدُلِلَّهِ ربِّ الْعالَمین وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللَّهِ آلِهِ اَجْمعین«

 با خستگی که برادران و خواهران دارند، که هم از راه دور آمده‏اند و هم مدتی اینجا نشسته بودند، من روا نمی‏بینم که شما را معطل کنم. فقط به عنوان تشکر از اینکه به سراغ نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشریف آورده‏اید، دو، سه جمله‏ای عرض می‏کنم.

 بخش عمده مهمانان، بسیجیان و خانواده‏های شهداء و پاسداران و جمعی از معلمان و مربیان که همه اینها جزء ذخیره‏های با ارزش انقلاب اسلامی به حساب می‏آیند و، ان‏شاءاللّه، شما به عنوان سرباز امام زمان قلمداد شوید، که اگر چنین افتخاری به دست بیاورید، این بهترین چیزی است که انسان در عمر خودش می‏تواند داشته باشد.

 خیر و برکتی که انقلاب از بسیج به دست آورد، چیز بسیار بزرگی بود. اگر این نیروهای مردمی بسیج نبود، محال بود که ما بتوانیم جنگ به این وسعت را به این خوبی اداره کنیم، غیرممکن بود که بشود از طریق بازگیری و خدمت وظیفه عمومی و با امکانات ارتش این جنگ را اداره کرد.

 ما در مقابل خودمان از شرق و غرب دشمن داریم و کشور ما در حال انقلاب است و با آن مخارج سنگینی که کارهای نظامی دارد، نمی‏شد جنگ را اداره کرد و اگر - خدای ناکرده - در این جنگ شکست می‏خوردیم، همه انقلاب رفته بود و خون شهدای راه انقلاب از دست می‏رفت، به اضافه دشمن زخم خورده، آمریکا، که اگر به این کشور برمی‏گشت، دماری از روزگار مردمی که انقلاب کرده بودند، در می‏آورد که ما دوباره برای دهها سال کشورمان را اسیر می‏دیدیم.

 این جنگ برای ما بسیار سرنوشت ساز بود و هنوز هم هست برای اینکه ما پیروز شویم، هیچ راهی جز ادامه بسیج عمومی و حضور شما در جبهه‏ها وجود ندارد.

 امتیاز جبهه ما از جبهه دشمن همین است در جبهه ما افرادی مثل شما حضور پیدا می‏کنند که اینها را غیر از خدا چیزی به حرکت درنمی‏آورد و پشتوانه این افراد خانواده‏های بسیار عزیر شهدا هستند.

 وقتی خانواده‏ها به این خوبی اظهار مقاومت بیشتر می‏کنند، جوانها هم تشویق می‏شوند که بیشتر به جبهه بروند و ما هم تشویق می‏شویم، که بیشتر مقاومت کنیم.

 الحمدللّه در سایه همین فداکاریها، شما خودتان جنگ را به جایی رسانده‏اید که هیچ راهی به غیر از شکست دشمن باقی نمانده است و آن روزی که ما نتیجه نهایی این جنگ را ببینیم و متوجه شویم که لشگر اسلام پیروز است و به نام اسلام یک پیروزی در دنیا به دست آمده است، سراسر محرومین و همه مسلمانان دنیا را خوشحال می‏کند و همه مستکبران و متجاوزان و افراد فاسد و نالایق را ناراحت می‏کند.

 آن روز ما می‏توانیم به ثمره این جنگ برسیم که چه کار بزرگی کردیم و مصداق آیه شریقه قرار  می‏گیریم. که می‏گوید: »حتی قدمهایی که برمی‏دارند، باعث خشم دشمنان و کفار می‏شوند و خداوند به خاطر این قدمها برایشان ثواب می‏نویسد« و کسانی که امروز در جبهه‏ها و پشت جبهه‏ها این کارها را می‏کنند، قلب امام زمان (عج) را شاد و دشمنان اسلام را خشمگین می‏کنند و مورد رضای خداوند واقع می‏شوند.

 من شمار ا به خدا می‏سپارم و از این که محبت کردید و به مجلس تشریف آوردید، تشکر می‏کنم. از اینکه امکانات پذیرایی برای شما عزیزان نداریم معذرت می‏خواهیم.

    والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته