سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع نمایندگان سیاسی وزارت خارجه ایران در آسیا و اقیانوسیه پیرامون وظایف نمایندگان سیاسی

سخنرانی آقای هاشمی در جمع نمایندگان سیاسی وزارت خارجه ایران در آسیا و اقیانوسیه پیرامون وظایف نمایندگان سیاسی

  • سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۶۳

 سخنرانی در جمع نمایندگان سیاسی وزارت خارجه ایران در آسیا و اقیانوسیه

    بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم

 شما با تمام وجودتان احساس می‏کنید که دشمنان اسلام تجهیز شده‏اند تا نگذارند پیام آسمانی و الهی اسلام در میان مظلومان و مستضعفین به طور صحیح منعکس گردد و اینکه استکبار جهانی کلیه امکانات خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی بکار گرفته است، نشان می‏دهد که به شدت از حرکت اسلامی مردم ما وحشت دارد. در غیر این صورت برای یک حرکت غیر فعال و غیر بالنده، این همه تجهیزات مورد نیاز نبود. این همه دروغ و شایعات زهرآگین در برخورد با ما و در مورد مسأله جنگ قابل توجه است.

 اصول بین‏المللی در مورد برخورد با متجاوز روشن است و دشمنان ما نیز جسته و گریخته اعتراف کرده‏اند که جمهوری اسلامی مظلوم واقع شده و مورد تجاوز قرار گرفته است لاکن با وجود آنکه ادعای آزادگی می‏کنند شهامت افشاگری ندارند. بنابراین وظیفه شما سفرا و کارداران بسیار سنگین است.

 شما باید از طریق روزنامه‏ها، رادیوها و محافل سیاسی و اجتماعی به محض مشاهده شایعات و خلافهای دشمنان، رسماً اعتراض بنمایید و یا از راههای دیگر عمل کنید و پرونده هر مطلبی را مشخص نمایید تا اینها پیش مردم رسوا شوند؛ بالاخره روزی این پرونده‏ها که تهیه و ضبط می‏شود، به کار می‏آید همانطوری که وزارت امور خارجه به خوبی وظایف خودش را انجام می‏دهد، شما نیز در طول این دو سال قدم‏های خوبی برداشته‏اید، امیدوارم در مراحل بعدی قدم‏های محسوس‏تر و بلندتری بردارید.